تورهای طبیعت گردی یک روزه ی ژیوار اغلب در مناطق بکر استان تهران و مازندران برگزار می گردد. در تورهای یک روزه عموما به خاطر استفاده ی حداکثری از زمان، سفرها از صبح زود شروع می شود. کوه ها، جنگل ها، دشت ها، آبشارها و کویرهای اطراف تهران از مقاصد پرطرفدار تورهای یک روزه ی ژیوار هستند که با توجه به آب و هوا و فصل اتنخاب می شوند. تورهای یک روزه همچنین زمینه ی مناسبی را برای علاقه مندان به سفر فراهم می کند تا بتوانند با طبیعت ایران آشنایی مختصری پیدا کنند و بدین وسیله برای سفرهای طولانی تر برنامه ریزی نمایند. از سفرهای مشهور و پرطرفدار یک روزه می توان به تنگه واشی، مجموعه تفریحی نمک آبرود، جنگل الیمستان، روستای ابیانه، شهرهای ماسوله و کاشان و قلعه رودخان اشاره کرد.
شرکت گردشگری ژیوار با توجه به تخصصی که در اجرای تورهای طبیعت گردی دارد به همسفران خود تورهای متنوعی را پیشنهاد می کند که الزاما همه ی موارد فوق نیستند. فاکتورهایی مثل زمان رسیدن به مقصد، شلوغی سایت های مورد بازدید، بکر بودن و جذابیت طبیعی و تاریخی از عوامل مهم در انتخاب تورهای یک روزه است.
متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول طبیعت گردی تعدادی از مقاصد ذکر شده فاقد معیارهای طبیعت گردی و زیست محیطی برای برگزاری تورهای مطلوب می باشد. همچنین به خاطر مسائل فوق گه گاه جامعه ی محلی نیز نسبت به ورود گردشگر به مناطق پیرامون خود حساسیت نشان میدهد.
با توجه به تمامی موارد ذکر شده سعی ژیوار بر این است که برای همسفران خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشد تا آنها بتوانند حداکثر استفاده را از سفر ببرند و خاطره ی خوش از یک روز تعطیل در دامان طبیعت داشته باشند.