تور لرستان - آبشار آب سفید

وجود مکان های تاریخی و طبیعت چشم نواز در استان های غرب ایران، همیشه بهانه های خوبی برای سفر و برگزاری تور لرستان در هر چهار فصل سال را دارند. که به ویژه در بهار این زیبایی ها و چشم نوازی ها دو چندان می شود. استان لرستان هم از این قاعده بی بهره نیست. استان لرستان و خرم آباد از دشت ها، چشمه سارها و آبشارهای زیبایی بهره مند است. که در تور لرستان تا رسیدن به مقصد می توان هم از طبیعت لذت برد و هم سری به آثار تاریخی بین راه ها زد.

استان لرستان از استان های کوهستانی ایران است و بیشتر مناطق آن را کوه های زاگرس پوشانده است. پس می توان گفت به نوعی زاگرس به دور لرستان چنبره زده است. لرستان به دلیل قرار گرفتن در مناطق کوهستانی و همچنین به دلیل برخوردار بودن از منابع آبی بسیار و چشمه های فراوان در موقعیت بسیار خوبی برای به وجود آمدن آبشارهای طبیعی است. یکی از این آبشارها، آبشار زیبا و مشهور آب سفید است. و این از ویژگی های تور لرستان است. آبشار آب سفید یکی از آبشارهای شهرستان الیگودرز استان لرستان است.

آبشار آب سفید معروف به عروس زیبای آبشار های ایران می‌باشد. که در تور لرستان با آن مواجه می شوید. این آبشار در جنوب شرقی این استان و در دامنه کوههای زاگرس و در کنار کوه بلند قالی کوه در شهرستان الیگودرز قرار گرفته‌است و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز امکان پذیر است. آب این آبشار از دل تونلی در دل یک کوه سنگی بیرون می‌آید. می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ‌ها به شکل حباب سفید در می‌آید به آب سفید معروف شده است. خود آبشار در دره‌های تاریک که در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال بوجود آمده، قرار دارد.