تور کردستان

تور کردستان ( خرداد 98) ( طبیعت بکر سارال و چهل چشمه ) 

تور طبیعت گردی سارال و چهل چشمه - کردستان-  13 الی 16 خرداد98 |

 

(برای دیدن جزئیات برنامه بر روی لینک کلیک کنید)

 

 تقریبا تمام اهل سفر معتقدند که سفر به کردستان همیشه یک اتفاق ویژه است خاصه اگر در بهار و در اردیبهشت و خرداد ماه صورت بگیرد. این اتفاق ویژه دو دلیل اصلی دارد. اول اینکه طبیعت کردستان زیباست و هنوز بکر باقی مانده است و دوم مردم مهمان نواز، خونگرم و دوس داشتنی کردستان هستند که باعث می شوند در این تور آنقدر به همسفران خوش بگذرد که همیشه دلشان بخواهد در آن شرکت کنند. 

کردستان یک استان کوهستانی است که سراسر آن را رشته کوه های مختلف در بر گرفته و رودخانه های زیبا و چشم نوازی در میان این رشته کوه ها جاری هستند. در فصل بهار سراسر کوه ها را سبزه و گل پوشانده و لطافت هوا حد و حصر ندارد. خوردنی های طبیعی مثل توت فرنگی و گوجه سبز ریواس و نخود کوهی و غذاهای بی نهایت خوشمزه از دیگر جذابیت های کردستان است.

تور کردستان به طور ویژه به گشت و گذار و پیاده روی در منطقه زیبای کوهستانی هورامان (اورامان) اختصاص دارد گرچه مناطق بسیار زیبای دیگری هم چه در استان کردستان چه در استان کرمانشاه و چه استان ایلام وجود دارد که قابل برنامه ریزی و سفر کردن هستند اما تور هورامان یا تور اورامان (که معمولا آدم ها به نیت های یکسان سرچ متفاوتی انجام می دهند) پر طرفدارترین آن هاست.

 

[[{"fid":"9421","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"تور کردستان","field_file_image_title_text[und][0][value]":"تور کردستان"},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"تور کردستان","field_file_image_title_text[und][0][value]":"تور کردستان"}},"attributes":{"alt":"تور کردستان","title":"تور کردستان","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

 

در تور کردستان یا تور هورامان یا تور اورامان که یک تور طبیعت گردی چند روزه است ما شب هنگام از تهران حرکت می کنیم تا صبح زود به قلب استان کردستان برسیم. هورامان (اورامان) منطقه ای کاملا کوهستانی واقع شده در بین شهرهای سنندج و مریوان است که هنوز که هنوز است راه رسیدن به آنجا طولانی و سخت است. جاده های باریک و پیچ در پیچ منطقه باعث می شود که رفت و آمد به کندی صورت بگیرد. شب که از تهران حرکت کنیم برای صبحانه در نزدیکی روستایی بنام برقرو  بین راه سنندج به مریوان توقف کرده و خستگی راه را از تن به در میکنیم. منطقه اورامان (هورامان) بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است به همین علت مکان های غذا خوری آنجا اغلب کافه هایی محقر و کوچک اند اما صفایی بی نهایت دارند و خوشمزه ترین غذاها در آنجا یافت می شود. بعد از خوردن صبحانه از روستای نگل و مسجد تاریخی آن دیدن می کنیم. قرآن تاریخی نگل که به دست خط خلیفه سوم مسلمانان نگاشته شده مهمترین ویژگی این روستای زیباست. بعد از بازدید از نگل به سمت شهر اورامان تخت حرکت کرده و برای نهار به اورامان تخت می رسیم. در بعد از ظهر از زیارتگاه پیر شالیار و اورامان تخت دیدن می کنیم و شب هنگام در هتل اورامان تخت یا خانه محلی اطراق می کنیم. روز دوم به پیاده روی در چشم اندازهای بکر و باورنکردنی هورامان می گذرد و شب را در مریوان و در کنار دریاچه زیبای زریبار (زریوار) می گذرانیم و کباب ماهی معروف آن را می خوریم. روز آخر از مریوان، بازارچه مرزی و دریاچه دیدن می کنیم و به سمت سنندج بازگشته از موزه کرد دیدن کرده نهار خورده و به تهران باز میگردیم.

 

 

[[{"fid":"9422","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"تور کردستان","field_file_image_title_text[und][0][value]":"تور کردستان"},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"تور کردستان","field_file_image_title_text[und][0][value]":"تور کردستان"}},"attributes":{"alt":"تور کردستان","title":"تور کردستان","class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

 

 

  این اجرا متفاوت تر از سال‌های پیش برگزار می‌شود. این بار به جای مقصد همیشگی اورامان تخت، به سمت اورامانات شاهو می‌رویم و طبیعتی بکر را تجربه می‌کنیم. هورامان (اورامان) منطقه ای کاملا کوهستانی واقع شده در بین شهرهای سنندج و مریوان است که هنوز که هنوز است راه رسیدن به آنجا طولانی و سخت است. جاده های باریک و پیچ در پیچ منطقه باعث می شود که رفت و آمد به کندی صورت بگیرد. منطقه اورامان (هورامان) بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است به همین علت مکان های غذا خوری آنجا اغلب کافه هایی محقر و کوچک اند اما صفایی بی نهایت دارند و خوشمزه ترین غذاها در آنجا یافت می شود. زمانی به حقیقت طبیعت بکر کردستان پی خواهید برد که  پیاده در لابه لای کوه ها و دشت های سرسبز آن به گشت و گذار بپردازید. 

 

[[{"fid":"9423","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

 

 

برای خرید آنلاین تور کردستان روی لینک زیر کلیک کنید

خرید تور کردستان