تور ابیانه و باغ فین کاشان 

تور ابیانه و باغ فین کاشان 

تور ابیانه از تورهای یک روزه مشهور و در واقع کلاسیک طبیعت گردی و روستا گردی می باشد. ابیانه از جمله روستاهای مورد هدف گردشگری است.روستای تاریخی ابیانه در چهار فصل سال پذیرای تورهای گردشگری است. این روستای سرخ رنگ به دلیل داشتن بافت قدیمی و منحصر به فرد خود و همچنین پوشش مخصوص زنان و مردانش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. با اینکه ابیانه روستایی توریستی است اما ساکنانش همچنان سنتی زندگی می کنند. کوهستانی بودن روستای ابیانه سبب شده که هوای بسیار خنکی داشته باشد و آن را از روستاهای کویری اطراف خود متمایز کند.

 

ابیانه

 

تور ابیانه به این صورت خواهد بود که برای بازدید از روستای ابیانه در ساعت 5 صبح از تهران حرکت می کنیم. صبحانه را در رستوران نزدیک قم صرف کرده و مستقیم راهی ابیانه می شویم. بازدید از بافت سنتی ابیانه (مسجد و کوه تاریخی حاجتگاه ، آتشکده هارپاک) و لباس های سنتی ساکنان ابیانه و کوچه باغ های زیبای آن جزو برنامه های ماست. نهار در رستوران روستا صرف می شود و بعد از ظهر به سمت کاشان حرکت می کنیم. نرسیده به کاشان از باغ و حمام فین دیدن کرده و سپس راهی تهران می شویم.

 

تور ابیانه

جالب است بدانید ابیانه در گویش محلی مردم این روستا ویونا (Viuona) گفته می‌شود که تشکیل شده از دو قسمت وی (vi) یعنی بید و ویانه (viyane) که بیدستان نام دارد و گویا در زمان‌های دور در سرتاسر روستای ابیانه درخت بید وجود داشته است. تا به حالا مدرکی پیدا نشده است که بتوان قدمت این روستای تاریخی را رقم زد. اما محققان و باستان‌شناسان بر این باورند که این روستا، حدود ۱۵۰۰ سال قبل به وجود آمده و یکی از مکان‌های تاریخی کشور ایران است که شهرت جهانی پیدا کرده است. بر اساس تحقیقات باستان‌شناسان، عمارت‌های کهن موجود در این روستا در دوران حکومت‌های سلجوقیان، قاجاریان، ساسانیان و صفویان طراحی و ساخته شده‌اند.

برای اطلاع از تور ابیانه و سایر تورهای یک روزه ژیوار اینجا را کلیک نمایید و با ما در تماس باشید