معرفی چنگل و تور جنگل الیمستان

جنگل الیمستان از توابع شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارد و منطقه زیبا و مناسبی برای تور یک روزه یا تور جنگل الیمستان است. این منطقه به طلای سبز ایران مشهور است و دارای مه غلیظ و جنگل های سرسبز و انبوه می باشد.

این جنگلها محل رویش گیاه " الیما " ست که دراردیبهشت ماه رشد می کند. می گویند نام جنگل الیمستان نیز برگرفته ازآن می باشد.الیمستان یکی از مناطق توریستی ایران در آمل است که تورهای زیادی، هم تور یک روزه و هم تور جنگل الیمستان برای تفریج و سفر به دل طبیعت الیمستان می روند این منطقه نگاه عکاسان داخلی و خارجی راه هم به خود جذب کرده و طبیعت بکر و زیبایی جنگلها و مراتع و سر سبزی آن وصف نشدنیست، ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع و دشت ها و آب زلال و اسب های زیبا از شاخصه‌های این جنگل است.
یکی دیگر از جاذبه های جنگل الیمستان، زرشک کوه می باشد که در بهار و زمستان کوهنوردان بسیاری را به خود جذب می کند. اما از همه جالب تر، منطقه نقش پای رستم می باشد که حفره هایی به عمق ۱۰ متر دارد و به اعتقاد بومیان منطقه، این حفره ها جای زانوهای رستم دستان است که در این منطقه زانو زده تا از آب چشمه بنوشد. 

قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا است که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. قله ای که حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان و بهار به شمار می رود.

یکی دیگر از جاذبه های جنگل الیمستان، جلوه پاییزی آن است. پوشش گیاهی و درختی این جنگل تا اواخر آبان ماه به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز پاییزی در آمده و در کنار هوای مه آلود، منظره ای بی بدیل ایجاد می‌کند. 

*** اطلاعات بیشتر و ثبت نام در :  تور جنگل الیمستان