تور یک روزه

" کاش یک تور یک روزه می رفتم!" ؛ این جمله خیلی مواقع در مکالمات روزانه ما گفته می شود. یا سوالاتی شبیه به اینکه " تور یک روزه خوب می شناسی؟" ، " به نظرت در تور یک روزه هم می توان استراحت کرد؟" ، " چرا بعضی ها به تور یک روزه می روند؟ "، " آیا واقعا ماهی چند بار به تور یک روزه می روی؟ " و ... . 

روزمرگی دغدغه ایست که انسان ها از آن گریزانند، و گاه بی آنکه متوجه باشند، آرام آرام درگیر آن می شوند.  مفهومی شبیه به سفر و در حالت خاص " طبیعت گردی"، چند دهه ایست که وارد زندگی بشر شده است. اما با توجه به زندگی های شلوغ، سرعت بالای تغییرات و تلاش انسان برای رساندن خود به دیگران، آیا مجالی برای رها شدن در طبیعت می ماند؟ 

و شاید خواسته ای به نام " تور یک روزه" در همین راستا تعریف شده است. " تور یک روزه" این امکان را به ما می دهد که حداکثر استفاده را از تعطیلی کوتاه آخر هفته داشته باشیم. معمولا ما در تعطیلات چند روزه به سفرهایی با مسافتی دورتر از محل زندگیمان می رویم و همین امر موجب از دست دادن زیبایی های نزدیک تر به محل سکونتمان است.  تور یک روزه راهی برای دستیابی به این خواسته است. گاهی افراد به صورت تک نفره یا با خانواده و ... با وسیله نقلیه شخصی به اینگونه سفرها می روند؛ ولی چرا عده ای کثیر علاقمند به  توریک روزه هستند؟ در یک تور یک روزه، امکاناتی در دسترس است که معمولا در سفرهای شخصی نیست. تور یک روزه، می تواند اطمینان خاطر از امنیت را برای مسافران همراه داشته باشد. تور یک روزه ، فرصتیست برای یافتن دوستان جدید و معاشرت های متفاوت. تور یک روزه، نگرانی های خرابی اتومبیل را از مسافران گرفته و به راننده این  تور یک روزه  واگذار می کند. تور یک روزه، آرامش خیالی بابت حضور راهنمای راه ها به مسافر می دهد.  در تور یک روزه، افراد همگی بیمه هستند و این از استرس سفر می کاهد. و خلاصه اینکه در  تور یک روزه، می توان با هزینه ای کم و اضطرابی حداقلی در کنار افرادی دیگر و با کمک راهنما، تحربه ای خوب را برای خود ساخت. تور یک روزه، می تواند هدیه ای باشد که به عزیزان خود می دهیم. والدین، فرزندان و دوستانمان، بدون نگرانی در یک تور یک روزه، خستگی هفته کاری خود را از تن به در می کنند. "ژیوار"، امیدوار است بتواند خاطراتی خوش و سفری دوستانه را برای تمامی علاقمندان به تور یک روزه، بسازد. به امید دیدار...