تور یک روزه

 

به دلیل نزدیکی شهر تهران به اکوسیستم های متفاوتی همچون کوهستان ، جنگل ، کویر و دریا در سال های اخیر شرکت هایی که برگزار کننده تورهای طبیعت گردی هستند و دفترشان در شهر تهران واقع شده اقدام به برپایی این تورهای یک روزه می کنند. در ادامه به بعضی از سوال های متداول پیرامون تورهای یک روزه در دو نوبت پاسخ داده می شود.

 

زمان تورهای یک روزه به چه صورت است؟

تورهای یک روزه به طور معمول از ساعت 5 الی 6 صبح آغاز و تا ساعت 20 الی 23 شب به طول می انجامند. درست است که ساعت شروع برنامه خیلی زود است و همسفران می بایست برای حضور در ساعت 5 حداقل یک ساعت زودتر بیدار شوند اما چاره ای نیست! تورهای یک روزه طبیعت گردی معمولا به نقاط بکر برگزار شده و حداقلی از پیاده روی را در خودش دارد به همین دلیل استفاده از تمام ساعات روشنایی و بیشترین ساعات ممکن حائز اهمیت است.

 

 

خدمات تورهای یک روزه به چه ترتیب است؟

در تورهای یک روزه صبحانه، پذیرایی، بیمه، وسیله نقلیه در اختیار و لیدر جزو خدمات اصلی برنامه هستند اما با توجه به نوع سفر و تفاوت خدمات ممکن است به خدمات ذکر شده نهار، لیدر محلی و یا وسیله نقلیه محلی اضافه شود. اغلب همسفران دوست دارند که در تورهای یک روزه نهار نیز به عنوان خدمات تور ذکر شود اما به دلیل بکر بودن مقاصدی که شرکت هایی که تورهای طبیعت گردی برگزار می کنند در بسیاری  از آن ها دسترسی به رستوران امکان پذیر نمی باشد و از طرفی درست کردن غذاهایی مثل جوجه کباب و ... نیز بیشتر به آلوده کردن و تخریب طبیعت می انجامد. بهترین پیشنهاد نهار در تورهای یک روزه غذاهای کنسروی یا ساندویچ های طبخ شده در خانه می باشد.

 

 

مقاصد تورهای یک روزه کجاست؟

همان طور که ذکر شد تورهای یک روزه از مبدا تهران به مقاصد و اقلیم های متفاوتی برگزار می شود. تور یک روزه جنگل، تور یک روزه کویر، تور یک روزه شمال، تور یک روزه غارها و آبشارهای اطراف تهران و ... از مثال های دیگر تورهای یک روزه هستند.

از معروف ترین و محبوب ترین تورهای یک روزه اطراف تهران می توان به تور یک روزه کویر مرنجاب، تور یک روزه جنگل الیمستان، تور یک روزه نمک آبرود و تور یک روزه تنگه واشی اشاره کرد. بیشترین تورهای یک روزه به استان های البرز و مازندران صورت می گیرد و جاذبه های طبیعی آن ها مورد نظر تورهای طبیعت گردی است.

 

لیست تورهای یک روزه