تور یک روزه

تور یک روزه برای آدم های شلوغ!

یکی از ویژگی های  تور یک روزه را می شود این گونه تعبیر کرد که ویژه آن دسته از اشخاصی است که می خواهند از هر فرصتی برای گردش و سفر استفاده کنند. حتی از تعطیلی های یک روزه شان. حتی اگر آن تعطیلی روز جمعه باشد. ولی آنها این فرصت را مغتنم شمرده و در تور یک روزه شرکت می کنند. مخصوصا اگر آدم هایی باشند که سرشان خیلی شلوغ است!

تور یک روزه چرا برم؟ ژيوار!

حتما که نباید برای سفر برنامه ریزی بلند مدت کرد یا روزهای بیشتری را برای آن در نظر گرفت  بلکه می شود ابتدا یا حتی وسط هفته برای تعطیلی آخر هفته خود برنامه ریزی کرده و به این ترتیب روز جمعه و یا هر روزی را که به مناسبتی تعطیل است برای شرکت در تور یک روزه انتخاب کنید. 

تور یک روزه کجا برم؟ ژیوار!

یکی از نقاطی که می شود برای تور یک روزه آن را پیشنهاد کرد. استان قزوین است و تور یک روزه قزوین گردی. به این دلیل که استان قزوین علاوه بر اینکه فاصله کمی با تهران دارد، اما دارای تاریخچه ای کهن و همچنین اماکن زیبای تاریخی ،کهن و متعدد است که شاید حتی نشود در یک روز از همه این نقاط دیدن کرد ولی می شود اکثرشان و بهترین شان را در تور یک روزه دید. یکی از شناخته شده ترین این مکان ها عمارت چهلستون یا کلاه فرنگی است. 

کاخ موزه چهلستون یا عمارت کلاه‌فرنگی شاه طهماسب از آثار مهم دوره صفوی است و در شهر قزوین قرار دارد. این عمارت در وسط باغ بزرگی قرار دارد و تنها کوشک باقی مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی روزگار شاه طهماسب به حساب می‌آید. از جاذبه‌های موزه چهلستون قزوین، می‌توان به نقاشی‌های دوران صفوی اشاره کرد. موزه چهلستون قزوین در دور صفویه (زمانی که قزوین پایتخت بود) به کلاه فرنگی معروف بود. این مکان، کاخ شاهی بوده که شاه طهماسب صفوی بنای آن را از روی نقشه یک معمار ترک با شیوه شطرنجی خیلی کوچک ساخته و دارای پنجره‌های چوبی بسیار ظریف و زیبا است. این بنا ساختمانی 8 گوش به مساحت تقریبی 500 متر مربع است که بر اساس نقشه معماری ترک در 2 طبق ساخته شده و دارای تالارها و اتاق های کوچکی در هر طبقه است.

نقاشی‌های دیواری طبقه اول نمونه‌ای از هنر نگارگری مکتب قزوین و دارای شهرت فراوان است. از این مکان هم اکنون به عنوان گنجینه (موزه) قزوین استفاده می شود.

تور یک روزه با کی برم؟ ژیوار!

اگر از لیست تورهای بزن بریم! ما با خبر نیستید چند پیشنهاد برای شما داریم که بررسی آن خالی از لطف نیست. برخی از تورهای ارزان و یک روزه ما شامل:

تور یک روزه کاشان گردی

در تور یک روزه کاشان گردی ما به نیاسر و کاشان سفر می کنیم. در این تور علاوه بر بازدید از مناطق دیدنی و باستانی کاشان، آیین گلاب گیری کاشان را نظاره می کنیم.

تور یک روزه هفت آبشار

تور یک روزه هفت آبشار، بازدید از هفت آبشار در مسیر طبیعت بکر منطقه ی لفور.

تور یک روزه غار چال نخجیر

یک روز سفر به غار اعجاب انگیز چال نخجیر. غاری زیبا و دیدنی در استان مرکزی

تور یک روزه جنگل ارفع ده

این جنگل در جنگل های سوادکوه واقع شده. آب و هوای خنک و طبیعت بکر و زیبا در جنگل ارفع ده.