توهم را با واقعیت جایگزین کن؛ تور طبیعت گردی تایلند (بخش اول)

 

تغییر رویه و شهرت، تصمیمی درونی و البته حق هر شخصیت حقیقی و حقوقی است. اینبار کشوری یکجا تصمیم گرفته است این کار را بکند.

تایلند کشوری است که نامش در همه جا به عنوان کشوری توریستی و شاید گاهی با معذوریت های +18 شناخته می شود. کشوری که کسانی که در آن تجربه زندگی را داشته اند، مردمان آن را مهربان، آرام و خندان می دانند و به نظرشان طبیعتی کم نظیر دارد. 

سازمان گردشگری تایلند به نمایندگی از مردم کشورش، قصد دارد چهره کشور تایلند را به عنوان مقصدی برای گونه‌های متنوع سفر معرفی کند، از سفرهای ماجراجویانه گرفته تا سفرهای خانوادگی و سفرهایی برای ماه عسل . 

تجربیات نماینده ژیوار در سفر به تایلند این امکان را می دهد تا تغییر را باور کنید، افراد یا کشور فرقی نمی کند!

ماساژ تایلندی از تصور تا توهم!

ورود ما به تایلند با تشریفات تمام و کمال انجام می‌شود.بعد از یک پرواز ۶ ساعته و قبل از تحویل هتل، برای رفع خستگی به یک «کلینیک ماساژ تایلندی» هدایت می‌شویم. با خودم فکر می‌کنم وزارت گردشگری هنر کرده است با این تغییر چهره‌اش! 

ماساژ تایلندی که در راس امور +۱۸ است. اما توهم ماساژ تایلندی در ۲ ساعت آینده از بین می‌رود. اینجا خبری از ماساژ‌های نرم و نازک و خانم های اغواگر نیست. ۱۶ متخصص دارای گواهینامه‌ی مربیگری ماساژ چنان ما را فتیله پیچ می‌کنند که دیگر رویمان نشود جایی بنشینیم و پز «مشت و مال» ایرانیمان را بدهیم.

حرکات دست با قدرت و دقت فوق‌العاده‌ای انجام می‌شود، از پاها گرفته تا کمر و سر و گردن و صورت. احساس می‌کنی که ابوعلی‌سینا جلوی رویت نشسته و این ماساژ را برای تمام دردهای بی درمان‌ات توصیه می‌کند، ماساژ تایلندی از اعماق سنت و تاریخ آن می‌آید. 

۲ ساعت ما تمام می‌شود. حاصل کار قابل حدس است: گویی از مادر زاده شد‌ه‌ایم. فقط می‌خواهیم کلید اتاق را تحویل بگیریم و بخوابیم!

روز دوم - روزی برای فیل‌ها

قرار است امروز به باغ "گیاه‌شناسی نونگ نوچ"برویم. ایده‌ اولیه‌ این باغ جایی برای پرورش میوه‌های استوایی بوده است، اما آنچه امروز در نونگ نوچ می‌بینیم ترکیبی از نمایش گونه‌های گیاهی بومی و حیات وحش تایلند است. 

فیل‌ها امروز یکه‌تاز میدان‌اند. همه از کوچک و بزرگ دلشان برای فیل‌ها غش می‌رود. با آن هیکل‌های عظیم‌الجثه‌الشان آنقدر مهربان و قابل اعتماد به نظر می‌رسند که برای دادن یک موز به آن‌ها باید حداقل چندین رقیب را پشت سر بگذارید.

فیل‌ها در فرهنگ تایلند نقش برجسته‌ای دارند. در طرح‌های پارچه‌ها، نقش برجسته‌ی چوب‌ها، تزیینات داخلی خانه‌ها و نقاشی‌های تایلندی می‌توانید به راحتی می‌توانید این زیبایان درشت اندام را ببینید. «نوگ نوچ» ما را با یک نارگیل تازه‌ی بزرگ خنک که یک نی در آن تعبیه شده است، سرحال می‌آورد. محصولات غذایی رستوران‌ باغ همگی از خود آن تامین می‌شوند تا راهی باشد برای خوداتکایی‌اش. 

ناهار را در باغ می‌خوریم و محو بن‌سای‌های عظیم‌الجثه باغ می‌شویم.

تورهای برتر سال های گذشته:                                                               سفرهای مشابه این تورها در آینده: 

تور جامعه شناسی هند                                                                   تور جشن رنگ هندوستان

تور ازبکستان |نوروز 94|                                                                       تور تاجیکستان

تور قشم |نوروز 94|                                                                      تور قشم | نوروز 95 |

  ببینید:                                                                                           فهرست کامل تورهای خارجی    
                                                                                                   فهرست کامل تور های داخلی