قشم همچون قصه هزار و یک شب است! گوشه گوشه اش حرفی برای گفتن دارد.این قسمت "جزیره ناز" !

قشم و ناز مانند مادر و فرزندی هستند که از هم جدا ناپذیرند. تنها جزر و مد است که در طول روز فرزند را از آغوش مادرش جدا می کند و دوباره به آن باز می گرداند! جزیره‌ ناز شامل 2 جزیره است که در نزدیکى سواحل شرقى قشم‌ قرار گرفته و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد. بومیان منطقه به این 2 جزیره دو کرده می گویند. جزایر ناز تنها محلی است که با پای پیاده می توان تا فاصله یک کیلومتری داخل آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس را پیمود و از این  شرایط ویژه به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری قشم، بهره و لذت کافی برد. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت با ورود به جزایر ناز می توان از بلندای آن، تنگه هرمز، جزیره لارک و زیباییهای شگرف پهنه آبی خلیج فارس نظاره کرد.

[[{"fid":"5186","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

وسعت جزیره ناز تقریباً سه‌ هکتار است. این جزیره فاقد ساحل شنى است و دیواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ده متر اطراف آن را فراگرفته است. روى این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. در این 2 جزیره کسی سکونت ندارد و ماهیگیران محلی چند سایه بان استراحت در این جزیره ایجاد کرده اند.

در آخر یکی از روزهای تور طبیعت گردی قشم وقتی که روبه رویش می نشینی و پیدا شدن تدریجی اش را نظاره می کنی ؛ آن زمان است که خرامیدن برایت تداعی می شود!

زمانی که می گوییم گوشه گوشه این جزیره حرفی برای گفتن دارد بیراه نگفته ایم.در سفرهای  شخصی یا تور های طبیعت گردی از تمام وقت خودبرای بازدید این دیدنی ها استفاده کنیم.

 

با تور طبیعت گردی قشم ژیوار بیشتر آشنا شویم.