سرگرمی های تور دریاچه چورت

 

دریاچه چورت که در دل جنگل های استان مازندران و رشته کوه البرز واقع شده در سال های اخیر بین طبیعت گردان و تورهای طبیعت گردی محبوبیت پیدا کرده است و علاقمندان به طبیعت در تعطیلات تلاش می کنند که به دریاچه چورت که به دریاچه میانشه هم معروف است سفر کنند و اوقات خوشی را در طبیعت داشته باشند.

دریاچه چورت که در دهه ۱۳۲۰ به دلیل رانش زمین و بسته شده مسیر چشمه جوشانی پدید آمده وسعت چندان ندارد (چیزی در حدود ۲.۵ هکتار) اما چنان سحر آمیز و زیباست که می تواند دل هر طبیعت گردی را بلرزاند و تا مدت اثرش را بر ذهن و قلب او باقی بگذارد.

در رابطه با تور دریاچه چورت و مسیر دسترسی به دریاچه چورت قبلا صحبت کرده ایم و در این مطلب قصدمان بر این است که سرگرمی ها و فعالیت هایی را که در تور دریاچه چورت قابل اجراست برایتان شرح بدهیم :

- کسانی که علاقمند به پیاده روی هستند می توانند مسیر جاده خاکی روستای چورت تا دریاچه چورت را که ۱۰ کیلومتر است پیاده طی کنند و هنگام بازگشت از مسیر جنگل که بسیار بکر و زیباست بازگردند یا اینکه از مسیر جنگل بالا بروند تا به دیاچه چورت برسند و هنگام بازگشت از جاده خاکی پایین بیایند

- علاقمندان به کمپینگ و شب مانی در جنگل حتما بسیار بسیار خوشحال خواهند شد که چنین مقصد زیبایی را برای کمپینگ انتخاب کرده اند. دریاچه چورت در هنگام صبح و غروب چشم انداز بسیار رویایی دارد و آدم را یاد فیلم ها و داستان ها می اندازند. برنامه آشپزی در جنگل و شب نشینی دور آتش هم از دیگر لذت های برنامه های کمپینگ است البته باید حتما مساله جمع آوری زباله، تهیه هیزم به مقدار حداقلی و از راه های صحیح، رعایت سکوت جنگل و تمامی اصول زیست محیطی را به جا آورید وگرنه بهتر است که اصلا نروید.

-قایق سواری و شنا در دریاچه. اگر واقعا شنا بلدید و جلیقه نجات و وسایل ایمنی کافی را به همراه دارید می توانید از آب خنک دریاچه در ایام دریاچه استفاده کنید و تن به آب بزنید

- عکاسی. علاقمندان به عکاسی طبیعت هم می توانند لحظه های نابی را از طبیعت بکر دریاچه چورت شکار کنند. گرفتن عکس های خاطره انگیز به همراه خانواده و دوستان هم می تواند لحظات خوش بودن در کنار یکدیگر را ماندگار کند.