تور ترکمن صحرا - منطقه رویاها

تور ترکمن صحرا یعنی سفر به یکی از رویایی ترین مناطق ایران. دشتی که نامش با چابک سواران و اسب های تیزروی ترکمن، آلاچیق های حصیری، لباس های رنگارنگ و گله های پر جمعیت شتر گره خورده است.

اگرچه این منطقه هم در دهه های اخیر تغییرات زیادی کرده، اما همچنان تماشایی است، مخصوصا وقتی در تور ترکمن صحرا دشت های وسیع ترکمن نشین سرسبز می شود و پیوند قوی فرهنگ ترکمن و طبیعت بیشتر به چشم می آید. برای گشت و گذار در این منطقه تماشایی و شناخت فرهنگ ترکمن های ایران یکی از بهترین مسیرها را به شما معرفی می کنیم. این مسیر اگرچه از جاده های اصلی نمی گذرد و باید در آنها با احتیاط برانید، اما پر است از زیبایی های طبیعی و زیبایی های فرهنگ ترکمن که در تور ترکمن صحرا می تواند برای شما جذاب باشد. این مسیر از بتدر ترکمن و جاده ای معروف به «خط آلمان» شروع می شود و بعد از عبور از شهرهای آق قلا و گنبد کاووس به خالد نبی می رسد و البته مسیری متفاوت از حاشیه سدهای گلستان و وشمگیر در نهایت دوباره شما را به بندر ترکمن می رساند.

ترکمن صحرا از مناطقی است که هنوز هم می توان شیوه زندگی عشایری را در آنجا دید. عشایر ترکمن، دامدار و بیشتر شتردار هستند و خانه های شان هم همین آلاچیق های زیباست که خودشان به آن «آغاج اوی» می گویند. در تور ترکمن صحرا و در مناطق ییلاقی می توانید چنین آلاچیق هایی را ببینید.