عکاسی در طبیعت

واقعیت این است که عکاسی از طبیعت و مناظر پیرامون و یا در مسافرت و به صورت حرفه ای و تخصصی، عکاسی از حیات وحش از جذاب ترین بخش های عکاسی دیروز، امروز و آینده است که مخاطبان بی شماری با کاربری های گوناگون را به همراه دارد. نکات زیر از تجارب علی قلمسیاه برای شکار عکس هایی جذاب از طبیعت و حیات وحش می باشد.

۱- لباس سبک و مناسب فصل پوشیده و موقعیت عکاسی را آماده کنید.

۲- برای مناظر طبیعت از لنزهای باز استفاده کنید.

۳- برای عکاسی از مناظری که دارای منحنی های طبیعی است، مانند رمل های کویر، نورهای بعدازظهر و فصل های پاییز و زمستان ترجیح داده می شود.

۴- برای عکاسی از حیات وحش نیز زمستان و پاییز مناسب تر است و حیوانات به مناسبت تغییر پوشش پوستشان برای محافظت خود در زمستان حجیم تر و خوش رنگ تر جلوه می کنند.

۵- برای عکاسی از حیات وحش در محیط زندگی شان به هیچ وجه سفر تنهایی توصیه نمی شود. همراهی با بلد، به ویژه با شکاربانان محیط زیست توصیه می شود.

۶- یک عکاس حیات وحش قبل از عکاس بودن باید با علوم زیست شناسی حیات وحش آشنایی داشته باشد، باید مثل یک شکارچی ماهر گدار کردن را فراگرفته باشد.

۷- یک عکاس حیات وحش باید ساختن استتار را به خوبی فراگیرد، عکس هایی که از حیات وحش تهیه شده اند به آسانی به دست نمی آیند. صبوری و استقامت، دانش برخورد با حالات جانوران، موقعیت مناسب عکاس و اشراف آن به مسیر عبوری حیوانات از شاخص ترین برنامه های مطالعاتی و آماده سازی است.

۸- سرعت عکس برداری از حیات وحش مانند سرعت عکاسی از حرکات سریع ورزشی است. به همین دلیل باید آمادگی های قبلی برای عکاسی وجود داشته باشد. 

۹- استفاده از فیلترهای PL و ضد اشعه ماورای بنفش UV توصیه می شود.