تور تعطیلات- تور قشم

رویای روزهای پاییزی : قشم

 وقتی هوای قشم رو به خنکی می گذارد مسافران قشم کم کم چمدان هایشان را میبندند، بلیط هواپیما و هتل رزرو می کنند، هواپیماها یکی پی از دیگری در فرودگاه بزرگترین جزیره ایران می نشینند و جزیره کم کم جان میگیرد. شما هم اگر به قشم فکر می کنید باید اندک اندک چمدان هایتان را آماده سفر کنید.قشم با 1500 کیلومتر مربع مساحت ، بزرگترین جزیره خلیج فارس است و 5/2 برابر بزرگتر از دومین جزیره خلیج فارس، یعنی کشور بحرین است . دیدنی های قشم آنقدر متنوع و جذاب اند که بعید است گردشگری ناراضی به خانه اش برگردد.

قشم در اطراف خود جزایر بسیاری دارد. شناخته شده ترین و البته بزرگترین آنها «هنگام»،«هرمز» ،و «لارک» هستند.جزیره هنگام، زیستگاه دلفین های بازیگوش و آهوهای خوش تراش قشمی است همچنین تنها مزرعه پرورش کروکودیل در ایران را دارد، به همین خاطر پرطرفدارترین جزیره در اطراف قشم است..قشم تعدادی جزیره در اطراف خود دارد که در پیوستن به جزیره در شک و تردیدند، به هنگام پایین رفتن آب در جزر به خاک قشم اضافه میشوند و در مد آب، دوباره از قشم دل می کنندتا اسم شان بشود جزایر «ناز».همین جزر و مد باعث بیرون آمدن جنگل های حرای قشم از آب و یا شناور شدن آنها در خلیج فارس متلاطم می شود، جنگل های حرا در شمال قشم در مساحتی 2400 هکتاری بهترین تجمع حرا از نظر ارتفاع و انبوهی در ایران را تشکیل می دهند.

قشم در حواشی اش سواحل مرجانی،خاکی و ماسه ای دارد و این به طبیعت گردان این امکان را می دهد که انواع سواحل را تجربه کنند.طبیعت گردان در این جزیره البته گزینه های دیگری هم برای گشت و گذار دارند، از جمله« دره ستاره ها» که در همسایگی روستای «برکه خلف» در شرق جزیره قرار دارد .این پهنه شامل مخروط های نوک تیز، ستون ها و ستونک های فرسایشی، تیغه ها و دیواره های نواری است که در نتیجه فرسایش ایجاد شده اند.به فهرست جاذبه های طبیعی جزیره، می بایست تنگه « چاهکوه» که گذرگاهی است مرموز و عجیب و حاصل رفت و آمد و فرسایش آب در دل سنگی تنگه است و یا مجموعه نمکین دیدنی و جذاب غرب جزیره که شامل کوه، غارو چشمه های نمکی می شود را هم اضافه کرد. در عین حال در هر بازدید و گردشی ممکن است یکی از نمونه های نادر حیوانی جزیره را به چشم خود ببینید.173 نوع پرنده در جزیره رصد شده است، به این جمعیت اضافه کنید انواع پستانداران، خزندگان و ماهیان را.فصل خزان است و قشم دوباره وسوسه انگیز شده است.