تور تعطیلات خرداد

ماه خرداد مرز بین بهار تابستان است. مسیری برای پیمودن هوای خوش و چندگانه بهاری و آغاز گرمای تابستان. نیمه خرداد شاید هردوی این ویژگی ها را داشته باشد. تور تعطیلات خرداد هم در همین زمان برگزار می شود. چون نیمه خرداد مصادف با تعطیلات رسمی است و گاها این تعطیلات به تعطیلات آخر هفته نزدیک می شود و بنابراین به روزهایی که برای تور تعطیلات خرداد مناسب است، اضافه می شود.

خیلی از گردشگران تعطیلات خرداد را فرصت مناسبی برای سفر و شرکت در تور تعطیلات خرداد می دانند. چون زمانی حدودا دو – سه ماهه از تعطیلات نوروز گذشته و پس یک استراحت کوتاه، آغاز سفرهای جدید تا پیش از شروع تابستان برایشان فراهم می شود. به ویژه اینکه چنین تعطیلاتی (دو تا چهار روز) کمتر در مواقع دیگر سال پیش می آید.

در این تعطیلات چون در آستانه گرما هستیم، بهتر است برای فرار از گرما و شلوغی شهر در تور تعطیلات خرداد به نواحی خنک نظیر ارتفاعات یا مناطق ییلاقی که عموما در شمال و غرب کشور هستند سفر کنیم. مناطقی که کماکان آب و هوا و جلوه های طبیعی و بکر مناظر زیبای خود را حفظ کرده اند و بهار را در خود زنده دارند. مانند کردستان، جنگل های ارسباران یا ییلاقات سوباتان... که مناسب تور تعطیلات خرداد هستند و ماندن در این مناطق سبب زنده شدن بهار در درون مسافری که سفر پایان بهار خود را آغاز کرده می شود.