یکی از مناطقی که در تور طبیعت گردی قشم باید از آن دیدن کرد، غار نمکی یا دره تندیس ها است. در این تور طبیعت گردی شما می توانید با سفری 100 کیلومتری به انتهای جنوب غربی جزیره و بازدید از غار نمکی آغاز کنید. غار نمکی یا نمکدان قشم دومین غار بزرگ نمکی دنیا ست. اگر کمی دورتر هم بروید، در 144 کیلومتری غرب شهر قشم به اسکله «با سعیدو» می رسید که تاریخ آن را به دوره ساسانیان نسبت می دهند. هنگام بازگشت، در روستای سلخ در همان نزدیکی غار نمکدان، از کوه های فرسایش یافته و منظره بی نظیر ساحل آن دیدن کنید.

بام قشم هم با ارتفاع بیش از 120 متر در همین روستا قرار دارد که از آنجا جنگل های حرا، دره تندیس ها و ساحل خلیج فارس دیدنی هستند. اگر از روستای «سلخ» حدود 10 کیلومتر به شمال بروید، می توانید در اطراف روستای طبل، از دره شگفت انگیز تندیس ها هم دیدن کنید.

در بندر «سوزا» هم می توانید جزایر زیبای ناز در فاصله یک کیلومتری از ساحل جزیره را ببینید. کمی دیگر به سمت شهر قشم پیش بروید. کمی دیگر به سمت شهر قشم بروید، به روستای «برکه خلف» اطراف این روستا منطقه فرسایش یافته «دره ستارگان» با شکوه و جلال بی نظیری قرار دارد که دیدار از آنجا حتما برای تان خاطره انگیز خواهد بود. در 15 کیلومتری شهر قشم، غارهای «خربس» قرار دارند. این غارها با دهلیز و تالاب و چشمه و اتاق های درونشان از شاهکار های زمین شناسی قشم هستند و احتمالا ستال های بسیار دور محل سکونت اقوام مختلفی بوده اند.