تور کویر مرنجاب، تور تعطیلات عید قربان

 

 

 

با ما تعطیلات متفاوتی را تجربه کنید.

ژیوار برای تعطیلات عید قربان برنامه ی ویژه ای در نظر گرفته است. طی یک سفر یک و نیم روزه به کویر مرنجاب می رویم و در آنجا جشن آتش برگزار می کنیم. 

ساعت ده شب از تهران حرکت می کنیم و قبل از طلوع آفتاب به کویر مرنجاب می رسیم. در آنجا آتش روشن می کنیم و منتظر طلوع آفتاب می شویم. صبح هم بعد از صرف صبحانه در کاروانسرا و کمی استراحت، به سمت رمل های شنی کویر می رویم و گشت می زنیم و عکاسی می کنیم. در کاشان نهار می خوریم و به سمت تهران حرکت می کنیم. 

تجربه ی متفاوتی را در خاطرات خود ثبت کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر از سفر، برنامه ی سفر ژیوار به کویر مرنجاب را ببینید:

 

جشن آفتاب و آتش، کویر مرنجاب، عید قربان

 

 

 

 

کویر مرنجاب را شاه عباس صفوی نامگذاری کرده؛ هنگام حمله‌ی تاجیک‌ها و افغان‌ها به ایران هنگامی که به اصفهان و نقاط مرکزی رسیدند شاه صفوی جای خالی یک قلعه‌ای نظامی و کاروانسرا را در مسیر جاده‌ی ابریشم حس کرد. بالاي كاروانسرا به شكل سنگرهاي ديدباني است و ذكر شده است كه هميشه ٥٠٠ پاسدار مسلح در قلعه حضور داشتند و امنيت عبور كالا از چين به اروپا و بالعكس را در اين منطقه تأمين مي كردند. مرنجاب در اصل نام همین کاروانسرا و قنات است که در زمان شاه عباس صفوی بنا نهاده شد و پس از آن مناطق پیرامونی آن به کویر مرنجاب شهرت یافت. کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع شهرستان کاشان در استان اصفهان قرار دارد. در اصل منطقه مرنجاب جزیی از بیابان بند ریگ است و در شمال آن واقع شده است. 

 

کویر مرنجاب را بیشتر بشناسید.