تور کویر

یک بسته کویری: تور کویر مرنجاب

کویرنوردی و تور کویر تجربه متفاوتی است برای طبیعت گردانی که از یکنواختی خانه و محل کار گریزان اند. تور کویر مرنجاب پر است از لحظات و تجربیات به یاد ماندنی؛ از خنکی و نرمی شن های روان صبحگاهی و سکوت دلنشین کویری و آسمان ستاره اندود که فرصتی برای متحیر شدن است تا بوی آتش و سیب زمینی دفن شده زیر ماسه ها و گرمی و حرارت حلقه دوستانه که فرصتی برای دور هم بودن است.

سرراست ترین و معمول ترین مسیر برای دسترسی به دیدنی های تور کویر مرنجاب، از جاده قدیمی قم –کاشان می گذرد. کویر مرنجاب در نزدیکی کاشان راهش را به سمت آران و بیدگل جدا میکند. این جاده اندکی پس از آران و بیدگل هم آسفالته است اما کمی بعد تبدیل به یک جاده عریض سنگلاخی می شود. برای رسیدن به کاروانسرای صفوی مرنجاب که محل استقرار کاروانها و گروههای کویرگرد و تورهای کویر  است باید 40 کیلومتر گرد و غبار و تکان های جاده سنگلاخی را تحمل کنید.

پس از تحمل رنج سفر، پیشکش کویر مرنجاب به شما بسته ای متنوع است شامل کاروانسرای صفوی مرنجاب، تپه های شنی و دریاچه یکدست سفید رنگ نمک. برای یک سفر مختصر و مفید به کویر مرنجاب، می توانید بعد از ظهر یک روز پاییزی از امامزاده هلال بن علی آران و بیدگل به سمت کاروانسرای صفوی راهی شوید. بعد از طی جاده سنگلاخی از کنار کاروانسر گذر کنید تا پنج کیلومتر جلوتر کمی قبل از غروب خورشید به پهنه تصرف شده توسط تپه های شنی برسید. از جمله تفریحات سالم این سفر می تواند هیجان سفری در دل تپه های شنی باشد.می توانید شب را میان  تپه های شنی و زیر آسمان پرستاره بگذرانید و یا به کاروانسرا بروید و از حجره های اقامتی، سرویس بهداشتی و فروشگاه کاروانسرا منتفع شوید.طلوع آفتاب و نرمی شن های خنک شده از سرمای شب را از دست ندهید.

صبح روز دوم از بسته پیشکشی کویر ، رانندگی و قدم زدن در دریاچه یکدست نمکین کویر مرنجاب مانده است که تا کاروانسرا تنها 5 کیلومتر فاصله دارد. دریاچه نمک مرنجاب یک پهنه 647 کیلومتر مربعی از بلورها و پنج ضلعی های نمکی ست. تنها ارتفاعات این دریاچه چند تپه آتشفشانی در جنوب دریاچه است که به نام جزیره سرگردنی شناخته شده است. یادتان باشد به تنهایی راهی این سفر ماجراجویانه نشوید و هرگز چیزی از خود در کویر به یادگار نگذارید.

همسفر ژیوار شوید در تور کویر، تور کویر مرنجاب.