مکان: 
تهران
نوع سفر: 
تور تهرانگردی
تور هدفمند
تاریخ حرکت: 
04\07\1398
تاریخ برگشت: 
1398/07/04
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال890,000, 
89 هزار تومان شامل وسیله نقلیه ،پک پذیرایی و هزینه مجوز بازدید و عکاسی آرامستان دولاب، کلیسای مریم مقدس و کلیسای سرکیس (برای ثبت نام و هماهنگی حضور با شماره 09381414528 آقای عطری تماس بگیرید یا در واتساپ پیام بفرستید. فرصت و ظرفیت محدود است.

تور تهران گردی |سرگذشت ارامنه ایران|

 .ایرانیان ارمنی تبار گروه قومی از شهروندان ایران هستند که در تهران، تبریز، اصفهان و سایر شهرها سکونت دارند. جمعیت آنان در ایران بین ۸۰ هزار و ۱۲۰ هزار نفر است. ایرانیان ارمنی بزرگترین گروه مسیحیان ایران هستند. داستان ورود ارمنیان به ایران اما قصه کهن است. وجود کلیساهای کهنی مثل قره کلیسا در چالدران و استفانوس مقدس در جلفا حاکی از حضور دیرینه ارمنیان در ایران است. در دوره صفویه و زمان حکومت شاه عباس، تعداد زیادی از جمعیت ارمنی های جلفای نخجوان به سمت اصفهان کوچانده شدند و به مرور جلفای اصفهان را بنا نهادند. اسناد تاریخی سابقه حضور ارمنیان در تهران را از سال 1750 میلادی و در دروازه شاه عبدالعظیم ثبت کرده اند. اولین گروه ارمنیان پیش از به سلطنت رسیدن کریم خان و در دوران نادرشاه افشار به دلیل بدرفتاری های او با این قوم به تهران آمدند. به تدریج با مهاجرت ارمنیان از باقی شهرهای ایران مثل تبریز و سلماس، به تعداد خانواده های ارمنی تهران افزوده شد. در سال ۱۷۶۸ میلادی در زمان سلطنت کریم خان زند، ارمنیان تهران اولین کلیسای خود را به نام کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس در کوچه ارامنه (واقع در خیابان مولوی کنونی) بنا کردند. در نخستین سال‌های سلطنت قاجار، ارمنیان تهران در دو ناحیه از شهر مستقر شده بودند، یک گروه در دروازه شاه عبدالعظیم و گروه دیگر در محله دروازه قزوین (حوالی میدان وحدت اسلامی کنونی) ظاهراً آقامحمدخان قاجار هشت خانوار از ارمنیانی را که در قره‌باغ اسیر کرده بود به تهران آورده و در محله دروازه قزوین سکونت داد. این چند خانواده با اجازه شاه، در سال (۱۷۹۵–۱۷۹۰ میلادی) کلیسایی به نام کلیسای سورپ گئورگ در آن محله برای خود ساختند..درتور تهران گردی سرگذشت ارامنه ایران، با مروری بر داستان های تاریخی سرنوشت ارامنه در تهران، از کلیسای سرکیس مقدس(خلیفه گری ارامنه) ،کلیسای حضرت مریم و آرامستان ارامنه گریگور (آرامستان دولاب) دیدن می کنیم.

خدمات و محل حرکت تور تهران گردی سرگذشت ارامنه 

خدمات تور تهران گردی: وسیله نقلیه در اختیار ، پکیج پذیرایی، مجوز ورود به دو کلیسا و ورودیه آرامستان دولاب + راهنمای تخصصی  

شروع تور : ساعت 7:30 صبح ، میدان ولیعصر

غذا و پذایرایی: 

پذیرایی میان وعده

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار با توجه به تعداد گردشگران
2    
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم نیست
عینک آفتابی: 
لازم نیست
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم نیست
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!