مکان: 
تهران
نوع سفر: 
تور تهرانگردی
تور هدفمند
تاریخ حرکت: 
1397/03/11
تاریخ برگشت: 
1397/03/11
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال350,000, 
35 هزار تومان

 

تور افطارگردی|تهران گردی در تجریش|

 

تا چند دهه قبل، ماه رمضان برای مردم ایران شبیه نوروز بود. با آداب و رسوم خاصی که از آخرین روزهای شعبان شروع می‌شد و تا وقتی نقاره‌چی عید فطر را اعلام می‌کرد، ادامه داشت. در ماه رمضان بود که بهترین و مرغوب‌ترین خوار و بار، با نازل‌ترین قیمت‌ها به دکان‌ها می‌آمد و در همین ماه هم بود که سنگ‌های کم‌وزن و ترازوهای معمولی در دکان‌ها جای خود را به سنگ‌های تمام‌وزن و ترازوهای دقیق می‌دادند. ماهی که خریدها چندبرابر می‌شد و برکت به خانه مردم راه باز می‌کرد.

در شب‌های رمضان مردم تهران برای خود سرگرمی‌هایی داشتند. عده‌ای بعد از افطار و خواندن نماز از یک محل به محل دیگری برای دید و بازدید می‌رفتند. آنها که ورزشکار بودند به زورخانه می‌رفتند و جوان‌تر‌ها گاهی به قهوه‌خانه‌ها سر می‌زدند. ترنا بازی و سخنوری هم سنتی برای ماه رمضان بود. مساجد محلات هم از شلوغ‌ترین مراکز برای گذران وقت روزه‌دارن بود.

در واقع شب‌نشینی‌های ماه رمضان از جمله مهمانی‌های با نشاطی بود که همه مردم تهران از آن استقبال می‌کردند. در این شب نشینی‌ها بود که زولبیا و بامیه برای پذیرایی برای مهمان آورده می‌شده است و چون وقت بیشتری داشتند، کتاب خوانی و قصه سرائی و افسانه پردازی‌ها و امثال آن نیز نقل مجالس می‌شد که تقریبا تا سحر طول می‌کشید. حالا به جای شب نشینی های گذشته، دور هم جمع میشویم تا به همراه تهران گردی ذکر خاطرات بگوییم و افطار را کنار هم داشته باشیم.

 

تهران گردی در تجریش و افطار دسته جمعی

قصد داریم تا در یک گردش ۳ ساعته از میدان تجریش و محله‌های اطرافش بازدیدی شبانه داشته باشیم تا هم گوشه‌ای از شبگردی‌های قدیم ماه رمضان را زنده کنیم و مقداری هم طعم افطاری‌ها و خوراکی‌های تجریش را بچشیم. برنامه به این صورت خواهد بود که ساعت 7.30 شب در باغ فردوس دور هم جمع می‌شویم تا بازدیدی مختصر از مجموعه باغ فردوس و محوطه موزه سینما داشته باشیم. سپس راهی میدان و بازار تجریش و امام زاده صالح می‌شویم تا هم از آنها بازدید کنیم و هم سری به خوراک پزی‌های معروف منطقه زده باشیم.

- پیاده‌روی در طولانی ترین خیابان مشجر خاورمیانه و ذکر خاطرات از این خیابان

- گشتی در باغ فردوس، بازارچه تجریش، امام زاده صالح

- افطار سنتی تجریش شامل: حلیم، جگر، بستنی و زولبیا بامیه

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1         - -
نوع اقامت: 
روز    
وسیله نقلیه: 
روز    
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم نیست
عینک آفتابی: 
لازم نیست
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!