بگذارید مغزتان هوا بخورد !

امروزه در جای جای دنیا سبک های بسیار متنوعی از موسیقی جریان دارد. طرفداران اپرا، موسیقی کلاسیک، موسیقی جاز، بلوز و بسیاری دیگرطیف گسترده‎ای از سلیقه‎ی موسیقایی را شامل می شوند. 

موسیقی فیوژن گونه ای شاید جدیدتر و کمتر شناخته شده تر از این موسیقی هاست. در واقع ایده ی اولیه موسیقی فیوژن، به تعریف مشهورش یعنی تلفیق جز و راک برمی‎گردد. 

اما فیوژن و چیستی آن، معمولا در مواجهه با تک آلبوم ها یا پروژه های خاصی تعریف می شود که دو موسیقی- که معمولا تفاوت هایشان بیشتر از شباهت هایشان است- را با هم تلفیق می کند. پروگرسیو راک یا راک پیشرو به دلیل خاستگاه خود که از اروپا و برگرفته از موسیقی کلاسیک است و همچنین نگاه تیزبین و منتقدانه ی خود در انتخاب مفاهیم کلام ها و شعرهای مورد استفاده در این نوع موسیقی، قابلیت تلفیق با موسیقی ها و فرهنگ های مختلف و نهایتا بومی شدن را دارد و این پتانسیل باعث ظهور سبک فیوژن راک یا راک تلفیقی گردید.

 پیشنهاد این هفته ی ما این است که شنبه 24 مرداد1394 ساعت 9 شب در تالار رودکی منتظر گروه راک تلفیقی علی شمس با سبک آوازی خواننده براساس آواز کلاسیک باشید. از روزمرگی جدا شوید و بگذارید مغزتان هوایی بخورد!

گروه علی شمس سعی دارد با زبان محاوره در عین داشتن شاعرانگی و با استفاده از یک موسیقی مدرن و ضرب آهنگ قوی که از مشخصه های موسیقی راک است، با هم نوایی نی و ساختن فضایی رویایی،  مضامین نو و اتفاقات رئال را نیز وارد بیان موسیقیایی خود نماید.

موسیقی این گروه بارها منتخب گروه های کارشناسی متفاوتی شده است. این گروه به جشنواره های معتبر بین المللی دعوت شده و سه سال منتخب و حاضر در جشنواره بین المللی فجر 86، 87 و 88 بوده است و دیپلم افتخار خلاقیت و نوآوری در موسیقی و صدا را نیز در سال 87 کسب کرده است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت www.Ali-shams.com و www.Alishams.irمراجعه و یا با شماره های 09127370162 و 09216971632 تماس حاصل فرمایید.