تورهای طبیعت‌گردی چند روزه سفرهای گروهی به مقاصد خاص در تاریخ‌های معینی هستند به این ترتیب که ابتدا شرکت با استفاده از تجربه و تخصص خود مقاصدی را مشخص می‌کند سپس آن را به همسفران خود اعلام کرده و پس از اتمام زمان ثبت نام  گروه مورد نظر عازم منطقه می‌شوند. در این سفرها بر خلاف تورهای مرسوم آژانس‌های هواپیمایی مسافران از ابتدا و با یک وسیله‌ی نقلیه با همراهی سرپرست خود  به گردش و بازدید می‌پردازند که این مسئله باعث افزایش دوستی و صمیمیت در بین همسفران و لذت سفر می‌شود. نحوه‌ی اقامت با توجه به سایت های مختلف متفاوت است. متاسفانه هنوز در ایران اقامتگاه‌های مناسب طبیعت‌گردی ایجاد نشده است٬ از این رو ممکن است در یک سفر اقامت متفاوتی همچون هتل٬ خانه‌ی محلی و کمپینگ تجربه شود. از طرفی  طبیعت‌گردی طبق تعریف جهانی آن سفری مسئولانه به طبیعت است که باعث حفظ محیط زیست و کمک به جامعه‌ی محلی می‌شود بنا بر این خدمات رفاهی این سفرها تا حد زیادی ممکن است با توجه به امکانات مردم محلی تعیین شود.

تورهای چند روزه در تمامی فصول سال قابل اجرا هستند و از بخت‌یاری ماست که کشور ایران دارای اقلیم های متفاوت است و برای چهار فصل سال می‌توان برنامه‌ریزی کرد. تورهای چند روزه با توجه به تعطیلات معمولا از ۲ تا چند روز در نوسان است. 

از تورهای چند روزه‌ی معروف می‌توان به تور لاله‌های واژگون٬ تور سوباتان٬ تور طبیعت کردستان٬ تور جنگل‌های ارسباران٬ تور اسالم به خلخال٬ تور رفتینگ٬ تور کویر مصر و مرنجاب٬ تور جزیره‌ی قشم و هرمز٬ تور کویر شهداد و تورهای نوروزی به مناطق مختلف ایران اشاره کرد.