تور تعطیلات نوروز 94 تور چشمه های باداب سورت

 

تور چشمه های باداب سورت از جمله تورهای ترکیبی طبیعت گردی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. تور ترکیبی به این معنی است که به دلیل بعد مسافت نمی توان در یک تور یک روزه به باداب سورت سفر کرد، از آن بازدید به عمل آورد و  به تهران بازگشت  (هرچند بعضی از تورها این کار را انجام می دهند و خستگی را بر تن همسفرانشان ماندگار می کنند) در عوض با قرار دادن گشت ها و بازدید های متنوع دیگر تور باداب سورت را به یک تور چند روزه تبدیل کرده و از دیگر جاذبه های طبیعی منطقه نیز دیدن خواهیم کرد. به دلیل قرار گرفتن باداب سورت در اکوسیستم بینابینی (اکوزن یا اکوتن) می توان تور باداب سورت را با مناطق کویری یا جنگلی ترکیب کرد. به همین دلیل است که مثلا تور طبیعت گردی چشمه های باداب سورت و دریاچه چورت یا تور باداب سورت و جنگل ابر از تورهای محبوب و جذاب این منطقه است.

چشمه های باداب سورت از جمله آثار طبیعی ملی کشور ایران است که به دلیل منحصر به فرد بودن و ارزش طبیعی اش در سال 1387 به ثبت رسیده است. این چشمه¬های پله کانی تراورتنی در حوالی روستای ارست بخش چهاردانگه استان مازندران قرار دارد (چشمه های باداب سورت کجاست؟) و در ارتفاع 1841 از سطح دریا واقع شده است. این چشمه ها از حجم، آب، رنگ، بو، مزه و حجم آب متفاوتی تشکیل شده اند و برای مثل مزه آب آن شور یا ترش و رنگ چشمه هایش نارنجی، زرد و قرمز هستند. 

 

 

باداب سورت

 

نمونه های دیگر این چشمه ها در دنیا از تعداد انگشتان دو دست کمترند و معروف ترینشان چشمه¬های سفید رنگ پاموکاله در ترکیه هستند که هر ساله پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیا می باشد. ولی متاسفانه چشمه های باداب سورت در ایران در معرض ویرانی کامل اند و هیچ گونه نظارت دولتی برآن ها وجود ندارد و شاید از این نظر بتوان گفت که میزان مراقبت و حفاظت از این چشمه ها چیزی در حدود صفر است. به دلیل کم آبی و تخریب چشمه¬ها توسط مردم محلی و گردشگران باداب سورت این روزها شاهد صحنه های تاسف آوری است که دل تمامی طبیعت دوستان را به درد می آورد. بنابراین توصیه اکید می شود که هنگام سفر به باداب سورت چه با تورهای طبیعت گردی و چه به صورت خانوادگی یا انفرادی تا آنجایی که امکان دارد اصول طبیعت گردی و محیط زیستی را مراعات کنید به این ترتیب که به هیچ وجه داخل چشم ها نروید (حتی بدون کفش) و کسانی که این کار را انجام می دهند را از انجام این کار نهی کنید، آشغال نریزید و آتش روشن نکنید.

تور چشمه های باداب سورت از جمله تورهای تعطیلات 94 ژیوار است که با ترکیب با جنگل ابر یا دریاچه چورت برگزار خواهد شد و در طی تعطیلات نوروز چندین تاریخ اجرا خواهد داشت. تور تعطیلات 94 فرصت بسیار مناسبی برای طبیعت گردان است تا بتوانند از این جاذبه های طبیعی کشور ایران تا حد امکان استفاده کند.

 

باداب سورت