با توجه به شرایط آب و هوایی آذر ماه و مقاصد گردشگری شاید تور یکروزه به مقصد کویر ابوزیدآباد گزینه مناسبی برای این بازه زمانی باشد. ابوزیدآباد در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق کاشان در یک منطقه بیابانی در منطقه‌ی جلگه‌ای کم ارتفاع شهرستان کاشان واقع شده‌است. در متون جغرافيايي كهن، از ابوزيد آباد ياد نشده است، ولي اهالي محل بنياد آن را به ۹۰۰ سال قبل نسبت مي دهند. وجود قلعه ها مؤيد قدمت اين روستاست. مردم ابوزيد آباد در پناه محيط نامساعد و بياباني خود قرنها به انزوا زيسته و با اقوام مهاجم ترك و نازي كمتر اختلاط داشته اند.

[[{"fid":"5649","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"392","width":"545","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

ابوزيد آباد نمونه كاملی از يك آبادی بيابانی است كه سيمای ظاهری آن در طول قرنها تحت تأثير مقتضيات خاص محيط جغرافيايی آن تحول پيدا كرده و امروزه هم تا حدی دست نخورده مانده است. و احدهای مسكونی آن از محوطه هایی تشكيل شده كه گرداگرد آن را تاقهايی برای مقاصد مختلف اشغال كرده است. ديوارهاي خشت و گلی ضخيم و پشت بامهای گنبدی از خصوصيات خانه های ابوزيد آباد است. از ديگر مشخصات واحدهای مسكونی آن وجود هشتي و دالان و بادگير در خانه هاست. 

 قالي بافي سنتي در ابوزيد اباد سابقة نسبتاً طولاني دارد و كمتر خانه اي مي توان در آنجا يافت كه در آن محلي به قالي بافي تخصیص نيافته باشد. در ۱۳۵۵ ش در اين روستا ۷۲۴ دار قالي وجود داشته است كه ۹۱۶ نفر از ساكنان در آنها به كار مشغول بوده اند . در ابوزيد آباد بيشتر قاليچه و پشتي بافته مي شود و مواد اوليه و طرحهاي آن از كاشان فراهم مي گردد .

در این تور یکروزه ابتدا در میانه راه بازدیدی از شهر زیر زمینی نوش آباد خواهیم داشت و سپس راهی ابوزیدآباد می شویم تا به تماشای غروب آفتاب در کویر بنشینیم.

[[{"fid":"5651","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"278","width":"690","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 

در مورد تور یکروزه ژیوار بیشتر بخوانیم