از زمان شروع به کار ژیوار عناوینی را برای همسفرانمان در نظر گرفتیم تا در راستای شعار دوستانه سفر کردن گامی برداشته باشیم. یکی از این عناوین به تعداد سفر همسفران با ژیوار مرتبط بود که ابتدای کار ژیوار اولی بود و انتهایش کاپیتان!

تور یکروزه ویژه ای به مقصد جنگل الیسمتان در نظر گرفته ایم برای ژیوار اولی ها تا نشان دهیم ژیوار همیشه با آغوشی باز پذیرای همسفران جدید و قدیم اش است و هم از خزان زیبایش بازدیدی داشته باشیم.

 

[[{"fid":"5290","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"416","width":"627","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 

جنگل الیمستان، محل رویش گیاه "الیما" است که در اردیبهشت ماه رشد می کند.  سفر به جنگل الیمستان در غالب تور یکروزه یا تور چند روزه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. به دلیل اینکه جنگل الیمستان در منطقه حفاظت شده چلاو قرار گرفته زیبایی های طبیعی آن تقریبا دست نخورده باقی مانده است. پوشش غالب گیاهی این منطقه درخت ارزشمند و زیبای راش می باشد که از نظر صنعتی نیز درختی با اهمیت است. همچنین این منطقه از نظر تنوع جانوری نیز وضعیت قابل توجهی دارد و گونه هایی نظیر خرس قهوه ای، گراز،  قرقاول، عقاب و گنجشکسانان را در خود جای داده است. چشم اندازهای بدیع (با توجه به قرار گرفتن منطقه در ارتفاعات)، مه آلود بودن جنگل، هوای سالم و پاکیزه، امکان کوه پیمایی و جنگل پیمایی در سطوح متفاوت و نزدیکی به تهران از مهمترین عوامل شهرت جنگل الیمستان در میان طبیعت گردان است.

[[{"fid":"5291","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"465","width":"620","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 

فاصله زمانی تهران تا روستای الیمستان بدون در نظر گرفتن زمان صرف صبحانه 3.30 ساعت است و معمولا حوالی ساعت 9 الی 10 به الیمستان می رسیم. در سال های قبل برنامه سفر ما به جنگل به این ترتیب بود که بعد از ورود به روستای الیمستان وارد جنگل الیمستان می شدیم و بعد از حدود 2 ساعت جنگل پیمایی به چشم انداز زیبایی که پرچین نام داشت می رسیدیم. از آنجا ما در روزهای ابری در موقعیتی قرار می داشتیم که بالای ابرها بودیم و اقیانوسی از ابر زیر پاهایمان گسترده می شد اما متاسفانه به دلیل هجوم بدون برنامه ریزی گردشگر و عدم رعایت هنجارهای عرفی و بومی توسط آن ها و ایجاد سر و صدا و ریختن زباله و درگیری هایی پراکنده که با مردم بومی ایجاد شده بود و بعضی از تنگ نظری ها، جامعه محلی اخیر علیه گردشگران موضع تدافعی اتخاذ کرده اند و مانع از ورود آن ها به منطقه می شوند. به تازگی مسیر جدیدی برای جنگل پیمایی تعریف شده است که عملا روستا را دور می زند و به مسیر قبلی می رسد اما در حدود دو ساعت از برنامه قبلی طولانی تر است و به همین خاطر رسیدن به پرچین در تورهای یکروزه بیشتر به طول می انجامد.

 

حس ژیوار اولی بودن را با تور یکروزه تجربه کنید