مکان: 
تاجیکستان و ازبکستان
نوع سفر: 
تور خارجی
تاریخ حرکت: 
1402/12/27
تاریخ برگشت: 
1402/01/08
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
TMN 21,000,000.0 تومان 
1700 دلار + 20 میلیون بلیت هواپیما
-+

 در تور ازبکستان و تاجیکستان برای دیدار عموزاده های همزبانمان با ما همراه شوید

 

تور ازبکستان و تاجیکستان |سفر به آسیای میانه و گذر از جاده ابریشم|

برنامه سفر تور تاجیکستان و ازبکستان |سفر به آسیای میانه و گذر از جاده ابریشم| : 


برنامه سفر

روز اول :  تاجیکستان، دوشنبه

پرواز از تهران با پرواز وارش در ساعت 7:30 صبح. رسیدن به شهر دوشنبه، انجام امور مرزی ، گشت شهری، ترانسفر به هتل و استراحت.

روز دوم :  دوشنبه

صرف صبحانه در هتل، شروع گشت ها در شهر دوشنبه، بازدید از بنای امیر اسماعیل سامانی و میدان نشان، کاخ ارباب، بازار محلی دوشنبه، صرف ناهار، پارک شاعران و رودکی، بازگشت به هتل و صرف شام در هتل.

روز سوم : پنجکنت

حرکت از دوشنبه به سمت پنج رود ، بازدید از آرامگاه رودکی، صرف نهار در راه، بعد از ظهر بازدید از بافت تاریخی و بازار پنجکنت.

روز چهارم : سمرقند

حرکت از پنجکنت به سمت مرز سرزم، انجام امور مرزی، استقبال در ازبکستان، ترانسفر به سمرقند، بعد از ظهر گشت شهری در سمرقند میدان ریگستان قلب سمرقند (سه مدرسه) ، مسجد و مجتمع بی بیخانم، آرامگاه گور امیر ، بازگشت به هتل و استراحت

روز :ششم  سمرقند

صرف صبحانه در هتل، ادامه بازدیدها شامل مقبره شاه زنده یادبود ابن عباس ، پسر عموی حضرت محمد و مجموعه پیچیده و بینظیر معماری آن - صرف ناهار و زمان آزاد در بازار ملی سمرقند که در آن شما می توانید سوغاتی و صنایع دستی خریداری کنید، شام در رستوران محلی و اقامت شبانه در هتل

 روز ششم :  بخارا

صبحانه در هتل -حرکت به سمت بخارا (264 کیلومتر 4 ساعت ) ورود به شهر بخارا و صرف نهار ، اقامت در هتل، گشت شهری بخاراشامل معبد امیراسماعیل سامانی ، ارگ بخارا ، مسجد جامع بخارا ، مقبره چشم ایوب ، مسجد حوض آبی، لب حوض، مناره کلان بلندترین مناره در آسیای مرکزی

روز هفتم : بخارا

صبحانه در هتل گشت شهری در بخارا شامل مقبره چهار منار و بناهای باقی مانده از روز قبل گشت خارج از بخارا شامل بازدیداز آرامگاه بهاالدین نقشبندی، ستاره ماه خاصه و مجموعه چهاربکر، وقت آزاد برای گشت و خرید سوغاتی ، شام در رستوران محلی.

روز هشتم : شهرسبز

بعد از صرف صبحانه ترک بخارا، رسیدن به شهر سبز و تحویل هتل. بعد از ظهر بازدید از بافت تاریخیشهرسبز شامل : کاخ آق سرای (قصر آک سرای)، گنبد سبز یا شاهرخ (شامل یک مدرسه و یک مسجد)، گنبدهای سه گانه و مقبره­ها، مخزن قدرت، گور تیمور و گدر از بازارهای قدیمی چهارسو و حمامهای تاریخی. شام در رستوران و شب اقامت در هتل.

روز نهم :  تاشکند 

صرف صبحانه و ترک شهرسبز، حرکت به سمت تاشکند، بازدید از بافت قدیمی تاشکند. اقامت در هتل 

روز دهم : تاشکند

گشت شهری در تاشکند، بافت قدیمی.

روز یاردهم : 

بعد از صرف صبحانه و ترانسفر به فرودگاه ترک تاشکند و بازگشت به ایران با  هواپیمایی قشم در ساعت 14:00

 

ازبکستان کشوری است که زبان رسمی آن فارسی نیست اما مردم در برخی از شهرهای آن فارسی حرف می زنند ؛ ازبکستان در روزگاری نه چندان دور به سرزمین ایران تعلق داشت و تور ازبکستان، سفری هیجان انگیز خواهد بود .وقتی در کوچه های سمرقند و بخارا قدم می زنی فکر می کنی برگشته ای به ایران 100 سال پیش. البته مردم آنجا از ما خیلی آرام تر و با حوصله تر اند. با موسیقی عجین اند و از هر فرصتی برای رقص و طرب استفاده می کنند. در تور ازبکستان احساس می کردیم به خانه عموزاده هایمان رفته ایم. همه چیز برایمان آشنا بود: بناها، غذاها، چهره ها و از همه مهمتر کلمه ها.  زبان اول مردم ازبکستان ازبکی است، در تاشکند بیشتر مردم علاوه بر ازبکی روسی هم صحبت می کنند، اما در سمرقند و مخصوصا بخارا زبان دوم، فارسی است. البته خود ازبک­ها به فارسی می گویند تاجیکی. تا می فهمیدند ما فارسی حرف می زنیم با هیجان می پرسیدند: "تاجیکی گپ می زنی؟" 

 

نوع اقامت: 

 

دوشنبه Atlas Hotel  

پنجکنت Penjikent Palace Hotel

تاشکند هتل    Art Regency Hotel

سمرقند هتل Ideal Hotel

بخارا Asl  Hotel

شهر سبز Mogham Hotel

 

 

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 هوایی  
2 زمینی  
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
چند روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!