ایر استانا

معرفی هواپیمایی ایرآستانه Air Astana

 

هواپیمایی ایرآستانه، شرکت هواپیمایی حامل پرچم قزاقستان است. این هواپیمایی در سال ۲۰۰۱ از مشارکت شرکت بریتانیایی بی‌ای‌ئی سیستمز و صندوق ذخیره ارزی دولت قزاقستان؛ سرموک کازینه تاسیس شد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر آلماآتی، قزاقستان قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی آلماآتی، فرودگاه بین‌المللی آستانه و فرودگاه آتیرائو، قطب‌های این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آیند.

شرکت هواپیمایی ایرآستانه در حال حاضر روزانه به ۶۳ مقصد در آسیا،خاورمیانه و اروپا پروازهای مستقیم دارد. شرکت ایرآستانه هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود، دارای ۳3 فروند هواپیمای جت مسافربری، شامل بوئینگ 767، بوئینگ 757،  ایرباس A319, 320, 321  و Embraer 190 است.

ایر استانا

 

پرواز رفت و برگشت تهران به تاشکند با هواپیمایی ایرآستانه

در حال حاضر که پرواز مستقیمی بین ایران و ازبکستان برقرار نیست، هواپیمایی ایرآستانه متعلق به قزاقستان با پروازی غیرمستقیم از طریق آلمااتی مسافران ایرانی را به تاشکند، پایتخت ازبکستان می‌رساند.

پروازهای تهران به تاشکند (با توقف در فرودگاه آلماتی) در روزهای شنبه، سه شنبه و پنجشنبه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برقرار است. موضوع مهم در پرواز غیرمستقیم بین تهران و تاشکند، زمان توقف طولانی در فرودگاه آلماتی است. پرواز ایرآستانه به مقصد تاشکند، ساعت 13:55 فرودگاه امام خمینی را ترک و در ساعت 18:50 به فرودگاه آلماتی می‌رسد. حرکت به سمت فرودگاه تاشکند ساعت 12:15 روز بعد انجام می‌گیرد و در ساعت 12:50 به زمین می‌نشیند. پرواز برگشت از تاشکند به تهران در ساعت 14:20 فرودگاه تاشکند را ترک کرده و در ساعت 16:50 در آلماتی به زمین می‌نشیند.

حرکت به سمت فرودگاه امام خمینی ساعت 10:30 صبح روز بعد از فرودگاه آلماتی است و هواپیما ساعت 12:55 به تهران میرسد.

بار مجاز هر مسافر برای این هواپیمایی 20 کیلوگرم و حداکثر بارمجاز همراه مسافر داخل کابین، 5 کیلوگرم و در ابعاد 56*45*25 است. جریمه اضافه بار برای مسافرانی که از تهران به تاشکند سفر می‌کنند به ازای هر کیلوگرم بار اضافه بر مقدار مجاز، 10 یورو است.