هتل یا متل ؟

بارها از خودتان پرسیدید اصطلاحاتی که آژانس های مسافرتی درباره هتل ها به کار می برند دقیقا به چه چیز اشاره دارند؟
واژه هایی مانند all, twin, double, BB و ...
با این اصطلاحات بیشتر آشنا شوید.

1-متل Motel

متل تلفیقی است از دو واژه Motor و Hotel و کاملا هویت بین راهی و خارج از شهر دارد.  هتلی است که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد شده و گاهی خودرو را مقابل درب اتاق خود پارک کنند. یکی از مشخصه های اصلی متل ها نبود لابی در آنهاست چرا که میهمانان به محض وارد شدن به متل بدون نیاز به پیاده شدن کلید اتاق را از پذیرش میگیرند و مستقیم به سمت اتاق خود رانندگی می کنند.

2- ریزورت هتل Resort Hotel

به هتل هایی که معمولاً نزدیک چشمه های آب معدنی و یا ساحل قرار دارند. این هتل ها برای استراحت طراحی می شوند و مکانهایی برای اتاق کنفرانس، همایش و گردهماییهای رسمی ندارند.

[[{"fid":"8168","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"height":"438","width":"531","style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

3_ هتل پانسیون Hotel Pension

درشهر واقع شده و تعدادی اتاق، سالن غذاخوری به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید، کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی شده است. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد. بنابراین معمولاً سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود. در پانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه، نهار و شام سرمیز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.

4- هتل آپارتمان Apartment Hotel

اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد، هتل آپارتمان شکل می گیرد. در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و نیازى به رستوران احساس نمى شود. اقامت در هتل آپارتمان شبیه به اجاره آپارتمانی است  که قراردادی در آن وجود ندارد و مسافر در زمان دلخواه می تواند با تسویه حساب نموده و آپارتمان را ترک کند. بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمانها دارای انعطاف پذیری بالائی هستند. معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است. مسافرینی که در آن اقامت می گزینند آنرا به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است. بنابراین هر آنچه که در خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد.​
پایان قسمت اول.