شاید توصیف عروس و ساقدوشانش خیلی بیراه نباشد! ساقدوشانی که خود دست کمی از عروس ندارند! قشم و جزایر اطرافش برازنده این توصیف اند. قشم در اطراف خود جزایر بسیاری دارد. شناخته شده ترین و البته بزرگترین آنها «هنگام»،«هرمز» و «لارک» هستند.جزیره هنگام، زیستگاه دلفین های بازیگوش و آهوهای خوش تراش قشمی است همچنین تنها مزرعه پرورش کروکودیل در ایران را دارد، به همین خاطر پرطرفدارترین جزیره در اطراف قشم است و یک روز را در تور قشم به خود اختصاص می دهد.

هنگام خود دارای سه بخش به نام های هنگام قدیم، هنگام نو و غیل است. این روستاها به وسیله جاده های خاکی به یکدیگر مرتبط اند. روستای هنگام نو شنی می باشد و برای پهلو گرفتن قایق ها مناسب است. روستای غیل بین ۲ روستای نو و قدیم هنگام قرار دارد. این روستا به دلیل واقع شدن در گودی، آب بسیاری را در خود جمع می کند که به همین دلیل نام این روستا را به زبان محلی، غیل گذاشته اند. در تور قشم زمانی که از قایق ها پیاده شوید ، قدم به هنگام نو می گذارید و آنجاست که با چشیدن مزه سمبوسه های محلی آنجا طعم جدیدی را تجربه خواهید کرد.

هنگام را در تور قشم دست کم نگیرید! چرا که سه برابر وسعتش دیدنی دارد! تأسیسات بندری انگلیسی‌ها و تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره از مهیج‌ترین تفریحات مسافران جزیره است. شنا و غواصی در سواحل جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی هم که جای خود را دارد. پارک کروکودیل" نوپک "مهم‌ترین مرکز گردشگری ساخته شده در این جزیره دیدنی و اولین مزرعه پرورش کروکودیل کشور است. آب‌تنی در آب‌های نیلگون خلیج فارس را که به خاطر مرجانی بودن در این منطقه بسیار شفاف است را هم از دست ندهید. در نزدیکی غیل هم نخلستانی زیبا قرار دارد که آب کشی از چاه آب میان نخلستان هم می تواند جذابیت خودش را داشته باشد.

 

آبان تا اواسط فروردین بهترین زمان برای تور قشم و تورهای چند روزه به مقاصد جنوب است.