این روزها خیلی از ما اولین کاری که صبح می‌کنیم-درست بعد از باز کردن چشم‌ ها- چک کردن اینستاگراممان است. هنوز پلک‌هایمان را کامل باز نکرده‌ایم که دستمان گوشی تلفن را می‌کاود تا ببینیم چند «لایک» خورده‌ایم و «فالویینگ‌» هایمان از دیشب تا حالا چه عکس‌هایی «شر» کرده‌اند. 

چه بخواهیم چه نخواهیم شبکه‌های اجتماعی این روز‌ها بخش مهمی از روابط ما را شکل می‌دهند. کسانیکه مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند به این دنیای مدرن رو بدهند هم سرآخر تسلیم می‌شوند و یک «اکانت» با تردید باز می‌کنند. اما همین‌ها هم خیلی زود به گروه «فالوئر» طلب‌کننده‌ها اضافه می‌شوند.

باید بپذیریم. تقصیر کسی نیست! زمانه عوض شده!

پیشنهاد این هفته را اختصاص داده‌ایم به معرفی چند صفحه‌ی اینستاگرام درست و حسابی. اگر دنبال یک مقصد عجیب و غریب برای سفر می‌گردید یا دوست دارید مناظر طبیعی بکر راببینید یا با مردم بومی مناطق مختلف آشنا شوید این صفحات را «فالو» کنید. هرچند صفحه‌های مشهوری مثل نشنال جئوگرافیک، لونلی پلنت، گوپرو ‌هم گزینه‌های مناسبی برای این هدف‌ها هستند اما ما سعی کردیم صفحاتی با نگاهی شخصی‌تر را به شما معرفی کنیم. 

مایکل کریستوفر براون

http://instagram.com/michaelchristopherbrown

مایکل یک عکاس خبری است که در چین، لیبی و کنگو برای نشنال جئوگرافیک عکاسی کرده‌است. ‌عکس‌های پرتره‌ی او بسیار تاثیرگذارند. 

کریستین آلانا

http://instagram.com/kirstenalana

کریستین نه تنها عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد، بلکه توضیحاتی که در مورد هر عکس می‌دهد باعث شده تا اینستاگرامش به یک وبلاگ کوچک تبدیل شود.

کریس بوکارد

https://instagram.com/chrisburkard/

یقینا کریس یکی از بهترین عکاسان منظره در اینستاگرام است.

فوستر هانتینگ 

http://instagram.com/fosterhunting

آقای فوسترچند وقتی است که پشت‌میز‌نشینی را رها کرده و برای دیدن سرزمین‌های بکر امریکای شمالی بار سفر بسته‌است. او با ون شخصی خود سفر می‌کند و عکس‌های مربوط به سفرش را در اینستاگرامش منتشر می‌کند.