پیشنهاد هفته: تخمه بشکنید و سریال ببینید!

سنت سریال بینی در ایران شاید سنش به پنجاه و اندی بیشتر نرسد اما ما ایرانی‎ها اوقات خوشی را با امیرارسلان نامدار، دائی‎جان ناپلئون، روزی روزگاری، امام علی، پس از باران، خانه‎ی سبز و ... داشته ایم. 

اما دانلود سریال های خارجی و دنبال کردن سریال های روز دنیا کمتر از یک دهه است که بین جوان هایمان رونق گرفته. شاید این ماجرا از اینترنت رایگان خوابگاه‎ها یا اینترنت پرسرعت دانشگاه‎ها شروع شده باشد اما هرچه که بود این تفریح سریال دیدن در خانه این روزها بدون شک یکی از بهترین وقت گذرانی ها برای تابستان است. 

سریال "Family Guy" این روزها محبوب ترین سریال کارتونی دنیاست. این سریال کمدی در حدود 15 سال است که روی آنتن می‎رود و هنوز مخاطب دارد و دلیل اصلی‎اش شاید تازگی شوخی‎های آن باشد. شوخی هایی که گاهی بیننده را آزار می‎دهد اما خیلی تاثیرگذارتر از بسیاری مقاله های اجتماعی هستند.
"مرد خانواده" داستان یک خانواده‎ی آمریکایی از طبقه ی متوسط است که روحیات مختلف جامعه آمریکا را تصویر می‎کند. 

سریال "Sherlock" با الهام از شخصیت "شرلوک هولمز" کارآگاه خصوصی قرن 19 ساخته و پرداخته شده. "شرلوک" اما فضایی کاملا مدرن و امروزی دارد و "شرلوک هولمز" 2015 را به ما نشان می‎دهد. اگر اهل ماجراجویی، هیجان و حل معماهای پیچیده هستید پیشنهاد ما به شما دیدن قسمت های قبلی این سریال و پیگیری قسمت های آتی آن است که به زودی در دسامبر 2015 پخش می‎شود. این سریال نوع نگاه شما را به محیط اطراف، نشانه ها و انسان ها تغییر می‎دهد.

سریال "Downton Abbey"  از سال 2010 تا به امروز پخش می‎شود. یک سریال بریتانیایی که زندگی یک خانواده ی اشرافی در اوایل قرن 19 را روایت می‎کند. غرق شدن کشتی تایتانیک تا اتفاقات جنگ جهانی اول و تلاش های زنان برای فعالیت های اجتماعی و بسیاری از حوادت مهم قرن 19 را می‎توان در این سریال دنبال کرد. حتی یکی از کانال های فارسی زبان ما در حال حاضر این سریال را با دوبله فارسی پخش می‎کند. این سریال جایگزین مناسبی برای سریال های ترکی در جمع های خانوادگیست! تخمه بشکنید و از اتفاقات "Downton Abbey" لذت ببرید.