پیشنهاد هفته: نشر چشمه

به نظر می آید کریمخان به دو بخش تقسیم می شود. بالاتر از نشر چشمه و پایین تر از نشر چشمه. کمتر کسانی هستند که حد اقل یک بار از کنار نشر چشمه نگذشته باشد و یا چرخی داخل کتابفروشی چشمه نزده باشند. خیلی از کسانی که کتابخوان هستند و یا کتاب خواندن را دوست دارند، از کتاب فروشی نشر چشمه خاطرات بسیاری دارند. بعضی از ما حتی به قصد خرید کردن هم نباشد، در ماه یکی دو بار به آنجا سر می زنیم و نگاهی به قفسه های کتاب ها و مجموعه های تازه منتشر شده می زنیم. شاید حتی نه برای آن که از بازار کتاب و کتاب خوانی با خبر شویم. گاهی تنها برای دوباره دیدن آن فضای گرم و صمیمی که حالا با وجود طبقه ی بالای کتاب فروشی و کافه اش، صمیمی تر هم شده. بعضی از شما هم حتما مثل من عاشق گشت زدن در کتاب فروشی ها هستید. آنجا هیچ کس از آدم نمی پرسد چه می خواهد؟ می توانم کمکتان بکنم؟ و اگر ساعت ها آنجا میان قفسه ها بگردی و کتاب ها را نگاه کنی، هیچ کس چپ چپ نگاهت نمی کند. چون همه تو را می شناسند. آنجا همه مثل هم هستند. خوره کتاب.

کاوه کیائیان درباره ی کتاب فروشی نشر چشمه می نویسد:

نه که بخوام تعارف کنم، نه... درباره‌ی شغلم، کتاب‌فروشی، توضیحی دارم که گاهی به دوستا و همکارا می‌دم: «مشتریای ما از بین تمام آدمایی که از این پیاده‌رو می‌گذرن، دست‌چین می‌شن.» شاید واسه‌ی همینه که گاهی فکر می‌کنم تو یه جزیره سر می‌کنم با آدمای خوب و دل‌پذیر، دور از همه‌ی بدیا. اگه چشمه براتون مهمه، خودتون مهمش کردین.

حالا با خبر شدیم که یکشنبه سوم اسفند ماه قرار است شعبه ی دوم کتاب فروشی چشمه افتتاح شود. حالا دو جای امن برای دوستداران کتاب و نشر چشمه وجود دارد که می توانند با خیال راحت در آنجا وقت بگذرانند.