کاناپه گردی |پیشنهاد هفته، کُچ سرفینگ|

تصور کنید هر کدام از ما چندین دوست در همه ی کشور ها و شهر های جهان داریم. آن وقت سفر کردن برایمان چقدر آسان، کم هزینه و شیرین می شد. حالا تصورتان را واقعی بدانید. همه ی ما دوستانی در شهر ها و کشور های مختلف جهان داریم بی آنکه خودمان بدانیم! 

 کُچ سرفینگ یا به معنای کلمه به کلمه ی فارسی اش "کاناپه گردی" نام شبکه اجتماعی ست که با عضویت در آن می توانید میزبان افراد مختلف و یا مهمان کسانی شوید. در تجربه ی کچ سرفینگ شما دوستانی دارید که اولین برخوردتان را با آنها دارید. سفر به هر کجا که دوست دارید در خانه و با امکانات و آدم هایی که خودتان انتخاب می کنید. کاناپه گرد ها اعتقاد دارند جهان با سفر بهتر خواهد بود و سفر با ارتباطات و دوستی ها. سفری بر مبنای دوستی و اعتماد متقابل. 

در تجربه ی کچ سرفینگ مزایایی هم برای مهمان و هم میزبان وجود دارد. اگر در قالب مهمان باشید، سفری کم هزینه خواهید داشت و در سفر خود همچون فرد بومی منطقه ای که به آن سفر کرده اید خواهید بود. غذاهای محلی می خورید، با آدم های محلی در معاشرت هستید و تجربه ی چند روز زندگی با آدم هایی که غریبه اما دوست هستند را دارید. اما برای میزبان ها هم مزایایی وجود دارد مثل همین آشنایی با آدم ها و فرهنگ های مختلف، به اشتراک گذاشتن بخشی از زندگی خود با دیگران و کمک به یادگیری بهتر زبان. اما مهم ترین مزیت میزبان بودن در کچ سرفینگ این است که شهر خود را از نو می شناسید. با عضویت در کچ سرفینگ و اعلام آمادگی برای میزبان بودن، نا خداگاه تلاش شما برای کشف شهر و محیط اطرافتان آغاز می شود.

اما مهم ترین سوالی که بعد از آشنایی با اتفاق هیجان انگیزی مثل کاناپه گردی پیش می آید این است که آیا این کار به اندازه ی کافی امن و مطمعن هست؟

کچ سرفینگ پایه های کار خود را بر اساس اعتماد متقابل می سازد. اما برای اطمینان از امنیت جایی که به آن سفر می کنید و یا قبول میهمان خود بهتر است نظراتی که مسافران پیشین درباره ی آن شخص نوشته اند را بررسی کنید. هر کس بعد از اتمام سفر، نظراتش را درباره ی میزبان خود می نویسد و به او امتیاز می دهد. بنابر این نا خداگاه افراد غیر قابل اعتماد از این شبکه حذف می شوند.

اگر اهل سفر هستید، کاناپه گردی می تواند تجربه ای باشد که نمی توانید با هیچ مبلغی آن را بخرید.