مکان: 
استان اصفهان
نوع سفر: 
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
94/08/22
تاریخ برگشت: 
94/08/22
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
تکمیل
 ریال85,000,000, 
85000 تومان
-+

هرچقدر که زمان بگذرد و هرچقدر که تکنولوژی پیشرفت کند و آدم‌ها تبلت و آیپد و موبایل به دست شوند، کتاب کتاب است و ارزش خودش را حفظ می‌کند؛ حتی اگر در گذر زمان الکترونیکی شود و بوی کاغذ و لذت ورق زدن به نوستالژی تبدیل شود. کتاب‌خوانی و انس با کتاب مدت‌هاست که در کشور ما فراموش شده و جای خودش را به لذت‌های سطحی، مطالعات سرسری و تفریحات دیگر داده‌است. 

این مسئله ما را ناراحت می‌کند، غصه‌دار می‌شویم و از ته دل حسرت می‌خوریم که چرا این متاع ارزشمند امروزه بازار درخوری ندارد. نگران بودیم و به فکر راه چاره و گفتیم شاید بتوانیم دسته‌جمعی کتاب بخوانیم، دیداری تازه کنیم و از طبیعت لذت ببریم و از این راه گام بسیار کوچکی در راه زنده نگه‌داشتن شعله کم‌جان کتاب‌خوانی و ادبیات برداریم. می‌خواهیم هر هفته به مقصدی زیبا و مناسب فصل در دل طبیعت برویم، کتاب کوتاهی بخوانیم و در کنار نویسنده یا مترجمش به بحث و تبادل نظر بپردازیم. 

سعی کردیم تا حد امکان هزینه سفرها را پایین بیاوریم تا از لحاظ اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه باشد. خلاصه، تمام تلاشمان این بود که جمعی را گرد هم بیاوریم که دغدغه‌شان کتاب خواندن است و دلشان می‌خواهد این کار را به صورت گروهی انجام دهند.

6 صبح جمعه از تهران به سمت آران و بیدگل حرکت می کنیم. پس از صرف صبحانه راهی نوش آباد می شویم تا بازدیدی از شهر زیر زمینی اویی داشته باشیم. پس از آن برای صرف ناهار و کتاب خوابی به خانه تاریخی بنی طبا در آران و بیدگل می رویم و تا هنگام غروب به سمت تهران حرکت می کنیم.

احمد پوری احتیاجی به معرفی ندارد. با جست‌وجوی ساده‌ای در اینترنت به انبوهی از کارهای او برمی‌خوریم که بارها و بارها تجدید چاپ شده و بعضی‌شان به کلاسیک‌های شعر ترجمه تبدیل شده‌اند. "هوا را از من بگیر، خنده‌ات را نه"، "تو را دوست دارم چون نان و نمک" و "خاطره‌ای در درونم است" کتاب‌های بالینی هر علاقمند به شعری هستند. سال‌ها کوشش و عرق‌ریزی در فضای فرهنگی از احمد پوری مترجمی موفق و پرکار ساخته و نام او را در کنار دیگر احمد شعر ایران، شاملو، قرار داده است. در این برنامه احمد پوری ما را همراهی خواهد کرد.

در این سفر قصد داریم علاوه بر گشت یک روزه در شهر زیرزمینی اویی و خانه تاریخی بنی‌طبا در حیاط سنتی و نوستالژیک این خانه دور هم بنشینیم، شعر بخوانیم و درباره ادبیات صحبت کنیم. باشد که این سفر دری بگشاید به سوی جهان ارزشمند کتاب و فرصتی فراهم کند تا علاقمندان در فضایی آرام و دلنشین به بحث و تبادل نظر بپردازند.

برنامه های "یک سفر ، یک کتاب " با همکاری سایت تیوال برگزار می گردد.

لینک خرید سفر از سایت تیوال

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران  ژیوار   خانه محلی ژیوار  - -
وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 اتوبوس اتوبوس 44 صندلی
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!