مکان: 
لاله زار
نوع سفر: 
تور تهرانگردی
تاریخ حرکت: 
1398/09/30
تاریخ برگشت: 
1398/09/30
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال850,000, 
85000 تومان / برای ثبت نام و پرداخت هزینه این تور بصورت کارت به کارت با شماره 09381414528 آقای عطری تماس بگیرید
-+

 تور تهرانگردی شب یلدا با ژیوار( پرسه در لاله زار، شانزه لیزه تهران) و پذیرایی در کافه 


تور تهرانگردی
 شب یلدا را با پیاده روی در خاطره انگیزترین خیابان تهران همراه شوید. گشتی خواهیم زد در شانزه لیزه تهران و بلندترین شب سال را به شنیدن قصه های تهران قدیم خواهیم گذراند و در پایان شب در یکی از قدیمی ترین کافه های تهران به حافظ خوانی خواهیم پرداخت.

لاله‌زار زمانی نماد نوگرائی و هنر ایران بود و «شانزه لیزه تهران» لقب گرفته بود. هرچند که با شانزه لیزه واقعی تفاوت هایی دارد اما در دوران شکوهش ،بسیاری از تئاترها، رستوران‌ها، تجارتخانه‌ها، خیاط خانه‌ها، مراکز تفریحی، سینماها و فروشگاه‌های معروف ایران در این خیابان قرار داشتند و شاید یکی از پر رونق ترین خیابان های زمان خودش بود.
لاله زار اولین مرکز هنرهای مدرنی چون تئاتر و سینما بود و حالا شاید گورستانی باشد از تماشاخانه های متروکه. 
 زمانی گراند هتل و کافه افق طلایی، ری، لاله‌زار و نور از کافه‌های مشهور منطقه بودند و سینماهای ونوس(با نام فعلی سارا)، رکس(با نام فعلی لاله)، فردوسی، البرز، ایران، خورشید نو، کریستال، رودکی، شهرزاد، تابان و ... از جمله سینماهای خیابان لاله زار بودند. حالا هر 15 سینما، گراند هتل و کافه‌ها از بین رفته و بعضی به پاساژ تبدیل شده‌اند و بعضی هم بدون استفاده در گوشه خیابان خاک می‌خورند.

 

برنامه تور تهرانگردی شب یلدا در خیابان لاله زار

 

آغاز برنامه در ساعت 20:00 از مقابل مترو امام خمینی خروجی باب همایون، پیاده روی در یکی از قدیمی ترین خیابان های دارالخلافه ناصری که به نام های متعددی مانند شانزه لیزه تهران و یا خیابان عشاق خوانده می شده است. عبور و توضیح درباره سینماها، تماشاخانه ها و کافه های لاله زار داده خواهد شد. گذر از بناهای مشیرالدوله، خانه دایی جان ناپلئون ، خانه صادق هدایت و بقایای گراند هتل تهران. ورود به کافه، پذیرایی، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی. پایان برنامه در ساعت 24.

 

غذا و پذایرایی: 
       
وسیله نقلیه: 
روز وسیله  
1    
2    
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم نیست
عینک آفتابی: 
لازم نیست
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم نیست
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!