مکان: 
تهران
نوع سفر: 
تور تهرانگردی
تور هدفمند
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
97/04/29
تاریخ برگشت: 
97/04/29
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال650,000, 
65000 تومان
-+

تور یک روزه تهران گردی با موضوعیت شخصیت های تاریخی؛دکتر مصدق به بهانه سالروز قیام 30 تیر

برنامه تور

حرکت ساعت 7:30صبح از میدان ولیعصر، بازدید از قبرستان تاریخی ابن بابویه،امامزاده عبدالله، موزه آبگینه (خانه قوام) بازدید پیرامونی از میدان بهارستان، مجلس شورای ملی، دفتر مجله باختر امروز، خیابانهای تاریخی تهران و مروری بر زندگی و کارنامه ی سیاسی واجتماعی دکتر محمد مصدق از نمایندگی در مجلس تا نخست وزیری، ملی شدن صنعت نفت، کودتای 28 مرداد و برکناری و دوران تبعید دکتر محمد مصدق.

در مورد تور شخصیت های تاریخی ایران

بعد از برگزاری بیش از بیست سفر از تورهای "یک سفر  یک کتاب" و کسب نتیجه رضایت بخش از طرف همسفران و اهالی فرهنگ بر آن شدیم تا یکی دیگر از ایده هایی را که سال ها در فکرش بودیم، عملی کنیم : تور شخصیت های تاریخی! تاریخ طولانی ایران زمین در طول هزاران سال زنان و مردان بسیاری را پرورانده است که هر کدام از آن ها سهم به سزایی در شکل گیری ایرانی که امروز در آن زندگی می­کنیم داشته اند. سعی­مان بر این است که در این سلسله تورها هر بار یکی از شخصیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری را تا آنجا که با یک سفر قابل ترکیب و برگزاری باشد به هموطنان معرفی کنیم. در این سفرها با توجه به امکانات و مقدورات به مکان هایی خواهیم رفت که این شخصیت ها به نوعی با آن ها پیوند خورده اند و حضور در آن مکان های تاریخی می تواند به جذابیت های سفر بیافزاید. در خلال بازدیدها و گردش ها مروری خواهیم داشت بر زندگی، آثار و تاثیرات اجتماعی و تاریخی این بزرگان و ارائه تصویری روشن و بی طرفانه.
در اولین برنامه به سراغ دکتر محمد مصدق خواهیم رفت. شخصیتی تاثیرگذار در تاریخ معاصر ما که نامش با ملی کردن صنعت نفت و کودتای 28 مرداد گره خورده است. اتفاقاتی که هنوز بعد از 60 سال هنوز نقل محافل است و با گذشت بیش از شش دهه از یاد و خاطر علاقمندان به مسائل تاریخی نرفته است. در این سفر یک روزه از مکان های تاریخی موجود و قابل بازدید در تهران و شهر ری دیدن خواهیم کرد و با هر بازدید گوشه ای از زندگی طولانی و پر فراز و نشیب زندگی دکتر مصدق را مرور خواهیم کرد. قابل توجه است که سفرهای این چنینی سال هاست که در کشورهای مختلف دنیا پیرامون شخصیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود و جای خالی آن در کشور ما با این تاریخ طولانی و مشحون از اتفاقات ریز و درشت احساس می شد. باشد که کمترین سهم را در جهت آشنایی هموطنان با تاریخ و مباحث فرهنگی داشته باشیم. اجرای این هفته تور دکتر محمد مصدق، به بهانه سالگرد قیام 30 تیر است.

غذا و پذایرایی: 

 

پذیرایی شیرینی در کافه

نوع اقامت: 

 

 

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار با توجه به تعداد گردشگران
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!