در تور طبیعت گردی قشم به دلیل گستردگی مکان های گردشگری و همچنین تنوع جاذبه های طبیعی و البته بعد مسافت این شهرها و مناطق با یکدیگر و طولانی بودن راه های ارتباطی، سبب می شود که مسافران زمان بیشتری در مسیر های بین شهرها باشند اما این طی کردن راه ها و بعد مسافت خود جزئی از سفر قشم است زیرا طی مسیر و دیدن چشم اندازها و مناظر اطراف و بین شهری خود به تجربه خاص و زیبا تبدیل شود. به عنوان مثال از مناطقی که در سفر به قشم از آن دیدن می شود و باید دیدن شود جزایر اطراف این شهر است.

جزایر هنگام، هرمز و لارک که از جزایر مهم قشم هستند، فاصله قشم تا هرمز 18 کیلومتر و فاصله آن تا لارک 9 کیلومتر وفاصله قشم تا هنگام حدود 54 کیلومتر است و یک مسیر دریایی را باید طی کرد. یا برای مثال روستای طبل که در بخشی از قشم قرار دارد که اقامت در آن دسترسی به دیگر شهرها و جزایر را آسان می کند اما با وجود این به طور میانگین یا تقریبی این فواصل حدود20 کیلومتر به بالا است. بنابراین در سفر به قشم در نظر گرفتن بعد مسافت از مهم ترین و طبیعی ترین ویژگی های سفر است که بطبع هزینه های حمل و نقل بر هزینه های سفر تاثیر می گذارد.

در اطراف این جزایر مهم هم جزایر کوچک تری قرار دارد این جزایر در زمان (جزر و مد ) دریا به ساحل جزیره می پیوندند و جدا می شوند. همین باعث نامگذاری این چند جزیره کوچک بعنوان جزیره ناز شده است که گویی در پیوستن به جزیره ناز می کنند! در این میان جزیره هنگام به خاطر زیستگاه دلفین ها، آهو ها (جبیرها) و تنها پارک کروکودیل ایران بیشتر از بقیه جذب گردشگر می نماید. سواحل بکر و زیبای این جزایر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و از مناطق مناسب پیاده روی و... است.