تور طبیعت گردی قشم

 

آشنایی با جزیره قشم قسمت دوم. لاک پشت های دریایی و جنگل های حرا.

در قسمت اول تور طبیعت گردی قشم کلیاتی در رابطه با تور طبیعت گردی قشم بیان شد. اطلاعات جغرافیایی و جمعیت شناختی در رابطه با جزیره قشم و دانستنی های زیست محیطی. تور طبیعت گردی قشم از تورهای بسیار جذاب و دیدنی طبیعت گردی در فصول پاییز، زمستان و مخصوصا نوروز 94 است. در تور نوروز 94 قشم ما بسیاری از این جاذبه های گردشگری را که در این سری مقاله ها معرفی می کنیم بازدید خواهیم کرد. تور طبیعت گردی قشم فرصت بی نظیری است برای کسب آرامش، لذت از هوای مناسب و مناظر بکر و آغاز سالی خوش در کنار دوستان و خانواده. در ادامه شما را به قسمت دوم سری مطالب تور طبیعت گردی قشم دعوت می کنیم :

انواع لاک پشت های غول پیکر دریایی که در سراسر جهان از جمعیت آنها کاسته شده است در آبهای طراف قشم به وفور زندگی میکنند. سواحل قشم برای تماشای لاک پشت های دریایی مناسب ترین مکان به شمار می رود .از فراز سواحل صخره ای قشم ، در یک زمان کوتاه می توان چندین لاک پشت دریایی را مشاهده نمود که با آسودگی خیال مشغول تغذیه  و غوطه وری در آب هستند. مشاهده زیر آبهای تنگه هرمز با عینک های مخصوص ارزان قیمت از سرگرم کننده ترین و آموزنده ترین ورزش ها در این منطقه است.این ورزش که سالهاست در جهان به عنوان یکی از مفرح ترین و شادی بخش ترین سرگرمی ها متداول شده است در کشور خودمان در آغاز راه است.در صورتیکه مردم کشورمان از زیبایی های شگفت انگیز زیر آب های خلیج فارس آگاه شوند و سهولت کار تماشای آن را نیز دریابند بی تردید این ورزش گستردگی بیشتری در کشور پیدا خواهد نمود. در تماشای زیر آبهای خلیج فارس و مخصوصا آب های پیرامون قشم به فاصله هر متر انسان با گونه جدیدی روبه رو می شود.

جنگل های دریایی حرا با وسعت صد هزار هکتار، سواحل قشم به طول دویست و پنجاه کیلومتر، دشت های ساحلی و کناره های صخره ای قشم زیستگاه بیش از یکصدو پنجاه نوع پرنده است که مخصوصا در فصول پاییز و زمستان جمعیت آنها افزایش می یابد و به صدها هزار پرنده بالغ می شود. مشاهده گله های بزرگ فلامینگو، پرستوی دریایی انواع کامایی ها و بسیاری از پرندگان نادر و کمیاب جهان ( مانند شاهین، کبود، پلیکان بال خاکستری،حواصیل سبز عقاب ماهیگیر و انواع گوناگون بازها و شاهین ها ) در قشم به آسانی ممکن است. قشم از نظر تنوع و تراکم پرندگان در جهان بی نظیر شناخته شده است. خزندگان قشم از تنوع بسیار بالایی برخوردارند با مطالعاتی که اخیرا با همکاری دانشگاه برکلی صورت گرفته ثابت شده است که جزیره قشم از نظر خزنده در جهان ممتاز است

ادامه دارد...

برای مشاهده ی تورهای نوروز 94 کلیک کنید