خانه نشینی و گذر تعطیلات در خانه برخی مواقع خارج از تحمل می شود و لازم است که تنوعی در این روند رخ دهد.سفر می تواند بهترین و راحت ترین گزینه برای این تغییر روند باشد چه بهتر که سفر گروهی را هم در این تغییرات دخیل کنید. زمانی   ایده آل می شود که یک مقصد جدید هم در میان باشد.این بار پیشنهاد ما برای تعطیلات در پیش رو تور چند روزه به مقصد آبشار لاتون و روستای کوته کومه است. اما ممکن است بپرسید چرا ؟!

می توانیم از اینجا شروع کنیم که روستای کوته کومه که در نزدیکی آستارا قرار گرفته با آغوشی باز پذیرای مهمانان است. چرا که  آبگرم روستای کوته کومه نیز از دير باز براي درمان دردهاي رماتيسمي ، مفاصل و هم چنين از بين بردن لکه هاي پوستي و همچنین طبیعت بکر منطقه مورد استفاده مردم محلی و مهمانان قرار مي گرفته است.

و اما اصل ماجرا ! بلند ترین آبشار ایران که در استان گیلان، 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا در نزدیکی روستای کوته کومه جای گرفته است. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون 105 متر است که به لحاظ بلندی مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می آید.

علاوه بر آبشار اصلی آبشار دیگری در 10 متری آن قرار دارد که 65 متر ارتفاع دارد. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار 10 متری وجود دارد که از زیبایی های بی نظیر و منحصر به فرد منطقه لاتون است. این آبشار از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به رودخانهٔ لوندویل که با طول ۱۷ کیلومتر وارد دریای خزر می‌شود. 

[[{"fid":"5151","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":""},"type":"media","attributes":{"style":"display: block; margin-left: auto; margin-right: auto;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

این منطقه مدت چندانی نیست که توجه دست اندرکاران گردشگری را به خود جلب کرده و تورهای چند روزه به مقصد لاتون مخطبان خاصش را پیدا کرده است.

 

گاهی وقتی ها شهر جایی برای ماندن ندارد و خواه یا ناخواه تو را طرد می کند و آنجا است که باید کوله برداری و راهی شوی.

از تورهای چند روزه ژیوار بیشتر بدانیم