مکان: 
تهران
نوع سفر: 
تور تهرانگردی
تاریخ حرکت: 
1397/04/21
تاریخ برگشت: 
1397/04/21
درجه بندی سفر: 
آسان
ظرفیت: 
موجود
 ریال490,000, 
49 هزار تومان
-+

حمام عمومی یا حمام همگانی محلی برای شستشوی بهداشتی یا مذهبی بدن به صورت دسته‌جمعی‌ست. حمام‌های عمومی با رایج شدن حمام‌های خانگی به تدریج کنار گذاشته می‌شوند.

حمام عمومی، در سال‌های ابتدای قرن حاضر تا دهه ۱۳۴۰، جز در گروه کوچکی از اقشار بسیار مرفه شهری هنوز شکل عمده برای استحمام تشکیل می‌داد و آیین حمام روز جمعه (یا روزی دیگر از هفته) به تفکیک جنسیتی برای مرد خانواده به همراه پسران و زن به همراه دختران یا کودکان خردسال (پسر یا دختر) بسیار رایج بود و یکی از اشکال پر کردن اوقات فراغت را نیز تشکیل می‌داد. تا مدت‌ها پس از ایجاد حمام‌های خانگی در نزد ثروتمندان شهری، آنها باز هم برای «لیف و کیسه کشیدن»، «مشت و مال» و برخی دیگر از خدمات به صورت دسته‌جمعی و تک‌جنسیتی به حمام‌ها می‌رفتند. هنوز بسیاری افراد، خاطره حمامی‌ها، دلاک‌ها، لنگ‌ها و «خشک» (حوله)ها و نوشابه‌های خنکی را که پس از استحمام صرف می‌شد، در ذهن دارند.

به صورت پرسه زنی در بافت تاریخی تهران

برنامه تور:

برنامه را ساعت 18.30 از مقابل بیمارستان دکتر سپیر در خیابان مصطفی خمینی(سرچشمه) آغاز می کنیم. از حمام سلیمانیه-کشوریه که در گذشته متعلق به یهودیان محله اودلاجان بوده بازدید می کنیم، سپس برای استحمام به حمام باب همایون از حمام های قاجاری تهران می رویم و استحمام در یک حمام سنتی به همراه لیف و کیسه کشی را تجربه خواهیم کرد.
در صورت تمایل خدمات ماساژ به ازای پرداخت هزینه اضافه نیز ارائه می شود. لطفا وسایل استحمام شخصی خود را همراه داشته باشید، در غیر این صورت می توانید بسته هایی شامل کیسه، روشور، حوله، صابون، شامپوو لیف را در گرمابه با مبلغ 10 هزار تومان خریداری کنید.

ساعت پایان برنامه حدود 22

غذا و پذایرایی: 

پذیرایی میان وعده

نوع اقامت: 

 

 

وسیله نقلیه: 

 

 

بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
مناسب
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم نیست
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!