مکان: 
چالوس
نوع سفر: 
تور هدفمند
طبیعت گردی
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
1395/08/07
تاریخ برگشت: 
1395/08/07
درجه بندی سفر: 
متوسط
ظرفیت: 
موجود
 ریال890,000, 
89000 تومان
-+

حرکت از میدان ونک در ساعت ۵:۰۰ صبح به سمت جاده چالوس. پس از حدود دو ساعت برای صرف صبحانه در رستوران توقف می کنیم و پس از آن ادامه مسیر را پی می گیریم. حوالی ساعت یازدهٰ پیاده روی سبک در جنگل و گشت در منطقه را آغاز می کنیم. پس حدود دو ساعت پیاده روی در محل مورد نظر اسقرا پیدا کرده برای صرف ناهار و خوانش کتاب "لم یزرع"  و گپ و گفت با نویسنده اش، محمدرضا بایرامی.پس از آن حدود ساعت ۵:۰۰ بعد از ظهر راهی تهران خواهیم شد و تا حدود ساعت ۱۰-۱۱ شب خواهیم رسید.

درباره رمان لم یزرع و نویسنده اش
رمان لم یزرع نیز، مانند دیگر آثار محمدرضا بایرامی روایتی از جنگ است. او در این روایت از شخصیت جوانی می گوید که عاشق می شود، اما با مخالفت خانواده اش روبرو می شود و در اعتراض به این تصمیم خانواده به میدان جنگ می رود.
رضا امیرخانی نویسنده درباره این اثر داستانی گفته بود 《 «لم یزرع» اگر چه در حال و هوای دفاع مقدس است اما خواننده را در عین حضور در آن به بیرون برده و او را با زندگی در جنگ و نه صرفاً جنگ آشنا می‌کند. رمان از تجهیزات جنگی از سرباز و گروهبان سخن می‌گوید اما از خط مقدم چیزی نمی‌گوید. رمان نشان نمی‌دهد که سرباز عراقی چگونه به ما شلیک می‌کند بلکه از زندگی در جنگ می‌گوید. فضای روستایی و جنگی در آثار او بسیار است و این به کار او ارزش می‌دهد. رمان در عراق است اما شخصیت‌های ایرانی در آن حضور دارند. دو دلداده یعنی اعلی و سعدون به وصال نمی‌رسند و این جنبه ناگوار داستان را نشان می‌دهد زیرا دلیل فقدان این وصال پدر سعدون است و این مشاجره پدر و پسر ما را یاد رستم و سهراب می‌اندازد...》
محمدرضا بایرامی سال 1340 در اردبیل به دنیا آمده است. به قلم این نویسنده آثار متعددی منتشر شده است.
این نویسنده  با کتاب 《کوه مرا صدا زد》 برگزیده جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوییس شد. ترجمه آلمانی این اثر در اروپا منتشر شده است.
از دیگر آثار وی می توان به کتاب های 《مردگان باغ سبز》،《پل معلق》،《آتش به اختیار》،《سلام سنگ》،《همسفران》 اشاره کرد.  در این سفر  بخش هایی از رمان 《لم یزرع》 را خواهیم خواند.

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران ژیوار طبیعت ژیوار - -
نوع اقامت: 

 

 

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار با توجه به تعداد گردشگران
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
کوهپیمایی
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز ندارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم است
داروهای انفرادی: 
لازم است
تور ویژه

سوالی دارید؟ بپرسید!