مکان: 
استان مازندران
نوع سفر: 
تور هدفمند
طبیعت گردی
فرهنگی
تاریخ حرکت: 
95/04/11
تاریخ برگشت: 
95/04/11
درجه بندی سفر: 
متوسط
ظرفیت: 
موجود
 ریال800,000, 
80000 تومان
-+

در این برنامه از برنامه‌های «یک سفر یک کتاب» به منطقه پلور و منظریه خواهیم رفت. ساعت شش صبح از میدان ونک تهران حرکت می‌کنیم و حوالی ساعت هفت و نیم در رستوران بین‌راهی صبحانه به صورت خواهیم خورد و پس از آن به دامنه های قله دماوند رفته و از غار گل زرد بازدید خواهیم داشت. حوالی ظهر کتاب‌خوانی را آغاز می‌کنیم و در این سفر کتاب «مادربزرگت رو از اينجا ببر!» اثر دیوید سداریس با ترجمه‌ی پیمان خاکسار را خواهیم خواند. چای ذغالی می‌خوریم و عکس می‌اندازیم و گپ می‌زنیم و پس از همه‌ی این‌ها ساعت چهار به سمت تهران حرکت می‌کنیم و و حوالی ساعت نه شب در صورت نبود ترافیک به تهران می‌رسیم.

کتاب «مادربزرگت رو از اينجا ببر!» نوشته‌ی دیوید سداریس  ترجمه‌ی پیمان خاکسار یکی دو سال قبل منتشر شد . این اثر دربرگیرنده‌ی داستان ‌های طنز نویسنده‌ است. پیش‌تر به قلم خاکسار، کتاب «بالاخره یه‌ روزی قشنگ حرف می‌زنم» از سداریس به فارسی ترجمه و منتشر شده است.
كتاب «مادربزرگت رو از اينجا ببر!» دربرگیرنده‌ یازده داستان است که بر اساس زندگی و تجربه‌های شخصی‌ دیوید سداریس نوشته شده است. این کتاب در میان آثار سداریس از فروش فوق‌‌العاده‌‌ای در آمریکا برخوردار بوده است. همچنین یکی از بهترین هدیه‌های کریسمس پیشنهادی روزنامه‌ لس‌آنجلس تایمز هم بوده است.
«مادربزرگت رو از این‌جا ببر» دربرگیرنده‌ این آثار است، «طاعون تیک»، «گوشت کنسروی»، «مادربزرگت رو از این‌جا ببر»، «غول یک‌ چشم»، «چیک کارآگاه واقعی»، «دیکس هیل»، «حشره‌ درام»، «دینا، سیاره‌ میمون‌‌ها»، «چهارضلعی ناقص و شب مردگان زنده».
پیمان خاکسار سال ۱۳۵۴ به دنیا آمده است. عمده شهرت وی به دلیل ترجمه‌ی آثار خلاقانه مهم از ادبیات معاصر آمریکا به فارسی است.  ترجمه‌ی وی از رمان «اتحادیه ابلهان» اثر جان کندی تول در نظرسنجی منتقدان و نویسندگان تجربه در سال ۱۳۹۱ رتبه اول را به دست آورد. نخستین ترجمه‌ی اثری از چالرز بوکوفسکی بود با عنوان «سوختن در آب، غرق شدن در آتش» این اثر سال ۱۳۸۷ منتشر شد.  از دیگر ترجمه‌های وی می‌توان به کتاب‌های«عامه‌پسند»، اثر چارلز بوکوفسکی، «هالیوود»، نوشته چارلز بوکفسکی، «یکی مثل همه»، نوشته فیلیپ راث، «باشگاه مشت‌زنی»، ترجمه چاک پالانیک، «سومین پلیس» نوشته فلن اوبراین، «اتحادیه ابلهان»، اثر جان کندی‌تول، «برادران سیسترز»، نوشته پاتریک دوویت، «اومون را»، نوشته ویکتور پلوین،«شاگرد قصاب» اثر پاتریک مک‌کیب، «پسر عیسی»، نوشته دنیس جانسون، «جزء از کُل»، اثر استیو تولتز، «ترانه‌ی برف خاموش»، نوشته  هیوبرت سلبی جونیور، اشاره کرد.

برنامه های یک سفر یک کتاب با همکاری سایت تیوال برگزار می گردد.

 

 

غذا و پذایرایی: 
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران ژیوار طبیعت گردشگر - -
نوع اقامت: 

 

 

وسیله نقلیه: 
روز وسیله توضیح
1 وسیله نقلیه در اختیار با توجه به تعداد گردشگران
بیمه مسئولیت مدنی
لباس: 
مناسب
کفش: 
کوهپیمایی
کیسه های خواب: 
نیاز ندارد
چراغ پیشانی: 
نیاز دارد
کوله مناسب: 
یک روزه
کرم ضد آفتاب: 
لازم است
عینک آفتابی: 
لازم است
زیرانداز انفرادی: 
لازم است
داروهای انفرادی: 
لازم است

سوالی دارید؟ بپرسید!