تور طبیعت گردی قشم ، همگام با ژئو پارک

پاییز و زمستان که از راه می رسند باید راهی جنوب شد تا بیشتر معنی چهار فصل بودن ایران را فهمید و چه جایی بهتر از قشم ! جزیره ای که دنیایی از زیبایی را در قالب مجموعه ای به نام ژئوپارک در خود گنجانده است.

برای آنکه بیشتر با ژئوپارک آشنا شویم باید گفت ژئوپارک (Geopark)  مخفف  پارک زمین شناسی (Geologypark)می باشد و به سرزمین هایی که پدیده های زمین شناسی بی همتا و تاریخچه تکاملی مشخصی دارند گفته می شود. در واقع ژئوپارک منطقه ایست که میراث زمین شناسی آن به خوبی و به صورت پایدار حفظ و مدیریت می شود. به عبارت دیگر ژئوپارک سرزمینی است که یک یا چند جایگاه زمین شناسی، باستان شناسی، اکولوژیک یا فرهنگی را در خود جای داده است.

در حقیقت به علت وسعت جزیره قشم ، این ژئوپارک دارای سایت های متعددی است. ژئوپارک قشم به عنوان نخستین  ژئوپارک خاورمیانه و نخستین اثر میراث طبیعی کشور به ثبت جهانی رسیده است. یونسکو در زمینه تاسیس ژئو پارک در جزیره قشم با منطقه آزاد قشم همکاری می کند. بر اساس بررسی های انجام شده بخش غربی جزیره هکتار برای تاسیس این ژئوپارک در نظر گرفته شده است.

حال با وجود چنین ساماندهی و مدیریتی از طرف جامعه محلی قشم و سازمان یونسکو این امکان به وجود آمده تا علاقه مندان به تور طبیعت گردی بتوانند نزدیک به 20 سایت فاخر زمین شناسی و طبیعت گردی در قالب تور طبیعت گردی قشم بازدید کنند از جمله :

.گنبدها و غارهای نمکی

.چشمه های گوگردی

.دره ها و تنگه های شگفت انگیز

.جزایر پیرامون شامل ناز ، هرمز و هنگام

.زیستگاه دلفین ها

.درخت انجیر معابد

.برهون کاسه سلخ

و بسیاری دیگر که باید رفت و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کرد.

تور طبیعت گردی قشم به جرات یکی از کامل ترین پکیج های تور چند روزه برای علاقه مندان است.

قشم را بهتر بشناسیم

چرا تور قشم؟