masoole

 

وقتی ما از تور های طبیعت گردی حرف می زنیم، به طور خاص منظورمان تور هاییست که از مبدا تهران به شهر ها و استان های دیگر برگزار می شود. متاسفانه هنوز در دیگر شهر های ایران طبیعت گردی آنطور که در تهران رونق دارد پا نگرفته است. تهران علاوه بر نزدیکی به شمال ایران، از امکانات بسیار بیشتری نسبت به شهرهای دیگر برخوردار است و طبیعتا سفر کردن برای شهروندان تهرانی راحت تر از ساکنان دیگر شهر هاست. یکی از دلایلی که بعضی از جاذبه های طبیعی محبوبیت پیدا می کند، نزدیکی نسبی آنها به تهران است. با پنج ساعت رانندگی با ماشین شخصی و هفت ساعت با ماشین عمومی می توان به ماسوله رسید. گذشته از آن ماسوله یک شهر کوهستانی در دل جنگل است که از آب و هوای بسیار مناسبی حتی در تابستان برخوردار است.

 

 

بنابر این برای بسیاری از آدم ها، سفر به شهری پله کانی که از امکانات اقامتی و جاذبه های توریستی برخوردار است، جذاب است. علاوه بر این، به مقصد ماسوله یا قلعه رودخان می توان سفرهای متنوعی طراحی کرد. از یک سفر معمولی ساده ی خانوادگی گرفته تا پیاده روی های طولانی چند روزه. تازه همه ی اینها را کنار بگزاریم پیرامون ماسوله و قلعه رودخان، جاذبه های متنوعی وجود دارد، که می توان از آنها نیز بازدید کرد. در ساده ترین سفر به ماسوله و قلعه رودخان، می توان صبح یک روز پنج شنبه از طریق آزاد راه رشت به استان گیلان رفت، نهار را در فومن صرف کرد و مستقیم به ماسوله رفت.

 

 

می توان در قهوه خانه های ماسوله وقت گزراند، از بازار تاریخی آن سوقاتی خرید و از هوای سالم و پاک آن لذت برد. برای کسانی که علاقه مند به پیاده روی هستند نیز، مسیر های پیاده روی مناسبی وجود دارد. روز دوم را می توان در قلعه رودخان سپری کرد. این قلعه ، گذشته از قدمت تاریخی اش، از زیبا ترین قلعه های ایران محسوب می شود چرا که در هر فصل، جذابیت های خاص خودش را دارد. و اقلب به دلیل مه آلود بودن فضا، راز آلود و وهم ناک به نظر می رسد. استان گیلان غذاهای خوشمزه ای نیز دارد. نمی توان به گیلان رفت و از خوردن شامی رشتی، میرزا قاسمی، کباب ترش و باقلا قاتوق صرف نظر کرد. با انتخاب صحیح در غذا خوری ها، می توان از خوراک خوشمزه و در عین حال سالم این منطقه استفاده کرد. در تور ماسوله و قلعه رودخان، شما می توانید تنها با گذاشتن دو روز از وقتتان، از چکیده ی جاذبه های استان گیلان به جز دریای خزر استفاده کنید.

تور ماسوله و قلعه رودخان

ماسوله تور یک روزه