تور طبیعت گردی

 

طبیعت گردی ؛ سفری هدفمند

 طبیعت گردی نوعی از گردشگری است که در آن گردشگر، به مناطق طبیعی و دست نخورده سفر می کند و از آن ها دیدن می کند. تور طبیعت گردی وابسته به طبیعت و حیات طبیعی است. تور هایی برای بازدید از طبیعت، خانه های محلی، جاذبه های طبیعی و بهانه ای ست برای انس گرفتن با طبیعت. ژیوار فعالیت خود را با تور های طبیعت گردی شروع کرده و با برگذاری همین تورها به فعالیت خود ادامه می دهد. 

تور طبیعت گردی شامل شاخه هایی ست از جمله:
کانوپی نوردی، سافاری (وحش گشت. سفری با هدف دیدن و تهیه فیلم  و عکس از جانوارن بزرگ جثه)، رفتینگ ( قایق سواری در آب های خروشان)، غار نوردی و اسنورکیلینگ (غواصی) 

 

تور طبیعت‌گردی، آبشار لاسم

 

تورهای طبیعت‌گردی یکروزه آخر هفته شامل سفر به مناطق نزدیک و بکر اطراف محل سکونت است که تورهای طبیعت‌گردی یکروزه گروه ژیوار مقاصد متفاوتی را انتخاب میکند که یکی از این مقاصد آبشار آبمراد واقع در لاسم است. آبشار آب مراد در استان مازندران واقع است که مجموعه ۷ آبشار لاسم است و به آبشار آبمراد معروف است. ازمکان‌های دیدنی و زیبای منطقه روستای لاسم شهرستان آمل مجموعه آبشار‌های دیدنی معروف به آب مراد است که در دامنه شمالی خط الاراس دوبرار قرار دارد که تعداد آنها به طور تقریبی ۱۳ آبشار می‌شود.

 

تور طبیعت گردی و اصول اخلاقی برای طبیعت‌گردی

 

ممکن است یک برنامه‌ی اکوتوریستی (طبیعت‌گردی) از منزل شخصی شروع و به فضای عمومی یعنی زمین یا طبیعت ختم شود. اصول اخلاقی زیر به زبان ساده در سه بخش مجزا برای قبل از مسافرت٬ حین مسافرت و بعد از مسافرت تنظیم شده‌اند تا به خاطر سپردن آنها آسان باشدو به راحتی به وسیله‌ی هر گردشگری به عمل درآیند.

 

تور و طبیعت‌گردی و مهارت‌های لازم٬ آتش روشن کردن

 

چگونه در طبیعت آتش روشن کنیم ولی به طبیعت آسیب نرسانیم مهارت روشن کردن آتش،یکی از حیاتی ترین مهارت های نجات در طبیعت است. با بالا بردن دانش خود درباره ی روش های مختلف روشن کردن آتش در هر شرایطی،می توانید شانس زنده ماندن خود در طبیعت را بالا ببرید. آتشی که مشتعل می شود، می تواند نیازهای متعدد شما را بر آورده سازد. می توانید برای گرم شدن یا پخت و پز و یا حتا تصفیه ی آب از آن استفاده نمایید.همچنین آتشی که برافروخته شده است،باعث ترساندن حیوانات خطرناک شده و از دودش می توانید هم برای دور کردن حشرات موزی و هم علامت دادن استفاده نمایید. برای این که بدانید چطور آتش روشن کنید، در ابتدا، باید با سه مولفه ی اصلی تشکیل دهنده ی آتش یعنی، اکسیژن، گرما و سوخت آشنا باشید. برای این که آتش با حداکثر توانایی اش بسوزد، ایجاد نسبت صحیح بین این مولفه ها مورد نیاز است. به طور مثال، هر چه اکسیژن بیشتری در دسترس باشد، آتش با شدت بیشتری می سوزد.

 

تور یک روزه طبیعت گردی، جنگل الیمستان

 

سفر به الیمستان در هر فصل زیبایی¬های خاص خود را دارد. بدلیل اینکه جنگل الیمستان در منطقه حفاظت شده چلاو قرار گرفته زیبایی¬های طبیعی آن تقریبا دست نخورده باقی مانده است. پوشش غالب گیاهی این منطقه درخت ارزشمند و زیبای راش می¬باشد که از نظر صنعتی نیز درختی با اهمیت است. همچنین این منطقه از نظر تنوع جانوری نیز وضعیت قابل توجهی دارد و گونه هایی نظیر خرس قهوه ای، گراز، قرقاول، عقاب و گنجشکسانان را در خود جای داده است. چشم اندازهای بدیع (با توجه به قرار گرفتن منطقه در ارتفاعات)، مه آلود بودن جنگل، هوای سالم و پاکیزه، امکان کوه پیمایی و جنگل پیمایی در سطوح متفاوت و نزدیکی به تهران از مهمترین عوامل شهرت جنگل الیمستان در میان طبیعت گردان است.

 

تور طبیعت‌گردی، همسفری بر روی دوش (بخش۱)

 

کوله پشتی بعد از کفش مهمترین ابزار برای طبیعت گردی است حتمن زنان روستایی یا عشایر را دیده اید که برای حمل نان، رخت یا کوزه ی آب و هر بار سنگین آن را روی سرشان می گذارند. دلیلش منطقی است؛ وقت پیاده روی، دست ها باید آزاد باشند. این مهمترین اصل در پیاده روی و کوهپیمایی است. باید بار و وسایل را طوری حمل کرد که هم فشار متناسب بر بدن تقسیم شود و هم دست و پا گیر نباشد و دست ها هم آزاد باشند.

 

تور طبیعت گردی قشم، هنگام و هرمز

 

وقتی مقصد سفر اولین ژئوپارک خاورمیانه است که در شبکه جهانی ژئوپارک ها به ثبت رسیده، باید برای دیدن شگفتی های بی نظیر طبیعت آماده بود؛ برای دیدن مجسمه های غول پیکر طبیعی، نقش های برجسته پراکنده و ستون ها و حجم های اعجاب انگیز که همه به مرور هزاران سال رفته رفته شکل گرفته و نمایشگاه بی بدیلی از زیبایی های طبیعی را به وجود آورده اند. قشم با مساحت یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر مربعی اش، نه تنها بزرگ ترین جزیره خلیج فارس است، بلکه متنوع ترین زیبایی های زمین شناسی را هم در خود جای داده و به قطب گوناگونی طبیعی ایران ملقب شده است. زیبایی هایی که هشت سایت آن با نام ژئوپارک قشم شناخته می شوند؛ یعنی منطقه ای با وسعت زیاد که چندین پدیده بارز زمین شناسی در محدوده آن قرار گفته باشد و این محدوده بتواند در توسعه اقتصادی پیرامون خود نقش موثری ایفا کند. ژئوپارک قشم، اولین و تنها ژئوپارک خاورمیانه است که در سال ۲۰۰۶ میلادی به همت مهندس بیژن فرهنگ دره شوری به ثبت شبکه جهانی ژئوپارک ها رسیده است. در حال حاضر تنها ۲۶ کشور جهان ژئوپارک ثبت شده دارند که ایران هم به واسطه ژئوپارک قشم یکی از این کشورهاست.

 

پیشنهاد ژیوار برای تور طبیعت گردی:

 

 

جنگل لاجیم و آبشار ولیلا

 

 

تور آبشار اسپه او و جنگل هزار جریب

 

 

جنگل سرپوش تنگه تور یک روزه