تور تعطیلات، تور چابهار، قسمت دوم

قسمت اول

دریاچه صورتی به بارندگی فصلی مربوط است و اگر بارندگی نباشد جذابیتی ندارد. درخت انجیر معابد اصلی محیط پیرامونش بسیار کثیف است و می توان درخت انجیر معابد کوچک تری را در یک پارک مانند قرار دارد انتخاب نمود. پنجره آفتاب هم صخره پنجره مانندی است که خورشید به هنگام غروب در آن قرار می گیرد و بسیار چشم نواز است. اما زیباترین و چشم نواز ترین جاذبه ها خود دریای عمان و کوه های مریخی هستند. دریای آرام بسیار زیبای عمان که به اقیانوس هند می رسد د مسیر رفت و برگشت در سمت راست و چپ ما قرار دارد و بسیار آرامش بخش است. در بندر می توان از سوپر مارکت خرید کرد و بعد از آن دیگر هیچ چیزی نیست. گواتر و خلیج گواتر آخرین نقطه کشور ایران است و بسیار چشم نواز و حتما باید آن را دید. اگر مد دریا باشد خیلی بهتر است. قایق سواری در گواتر را نباید اصلا از دست داد. جنگل های حرای منطقه را حتما باید دید به علاوه هنگام قایق سواری ماهی های کوچکی هستند که از آب بیرون می پرند و مثل دلفین های قشم باعث سرگرمی و هیجان هستند. اغلب قایق های ماهی گیری آنجا هستند و منظره صید هم برای عکاسی مناسب است. خلیج گواتر بین ایران و پاکستان مشترک است. بوی ماهی ها آنجا بیداد می کند و باید از قبل این را بدانید. از خلیج گواتر که برگشتیم از کوه های مریخی هم بازدید کردیم. در چابهار خورشید حد اقل یک ساعت زودتر از تهران غروب می کند. این بار شام را در رستوران طهرانی خوردیم.

روز بعد به گل فشان بندر تنگار رفتیم. این گل افشان در حال خاضر تنها گل افشان فعال منطقه است و گرچه 100 کیلومتری با چابهار فاصله دارد اما به رفتنش می ارزد. پدیده کاملا متفاوتی که در دل یک بیابان کم یزر واق شده و برای علاقه مندان به طبیعت و عکاسی بسیار جذاب است. از گل افشان که برگشتیم نهار خوردیم و به ساحل رفتیم. غروب آفتاب را در آنجا بودیمم و همسفرانی که می خواستند شنا کنند تن به آب زدند. ما موق جزر آب آنجا بودیم .و مجبور شدیم که کلا در  آب حرکت کنیم تا عمق آب مناسب شود. این نکته هم قابل توجه است.  از غار های بان میسیتی و قله پرتغالی ها هم به دلیل کمبود وقت دیدن نکردیم. البته صبح روز سوم به باغ گیاه شناسی رفتیم که جالب بود و سنجاب بلوچی هم دیدیم. چابهار همچنین برای پرنده نگری هم بسیار مناسب است و علاقه مندان به پرنده نگری هم می توانند بسیار استفاده کنند. روز چهارم صبح بعد از صرف صبحانه به فرودگاه رفتیم. پرواز این بار از چابهار به بندر عباس و از بندر عباس به تهران بود. هوای گرم چابهار و دریای عمان را ترک کردیم و به تهران بارانی رسیدیم. حوالی ساعت 3 بد از ظهر تهران بودیم.

خلاصه اینکه تور چابهار، تور مناسبی ست برای تعطیلات. چابهار را باید با وقت و حوصله بازدید کرد و تعطیلات زمان مناسبی ست برای برگزاری این تور. خصوصا تعطیلات نوروز که هم هوا مناسب است و هم چابهار زیبا تر می شود.