تور تنگه واشی

تور تنگه واشی از جمله تورهای یکروزه طبیعت گردی است.در تور تنگه واشی به دلیل عبور دو ساعته از میان دره ای زیبا با صخره های سر به فلک کشیده و رودخانه ای با آب بسیار سرد اغلب تورها ی طبیعت گردی ترجیح می دهند که در ماه های تابستان به تنگه واشی سفر کنند.

تنگه واشی کجاست؟

مسیر دسترسی به تنگه واشی بسیار ساده است.شما باید از اتوبان بابایی شرق وارد اتوبان پردیس بشوید و بعد از رسیدن به دو راهی جاده هراز و جاده فیروزکوه دومی را انتخاب کنید .بعد از عبور از شهر دماوند و نرسیده به فیروزکوه سمت چپ شما تابلوها مسیر دسترسی به تنگه واشی را به شما نشان می دهد.تقریبا دو ساعتی طول می کشد تا از خانه تان که در تهران واقع شده بدون در نظر گرفتن شلوغی و ترافیک به تنگه واشی برسید. وسایل لازم جهت رفتن به تنگه واشی حتما از صندل های مناسب و کفش های مخصوص عبور از آب استفاده کنید.شلوارک و لباس مناسب هم فراموش نشود.البته با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی! در تنگه واشی هنگام راه رفتن در آب بسیار سرد مشکلی پیش نمی آید اما به محض اینکه توقف می کنید سردتان می شود پس بالاپوش گرم فراموش نشود.برای ناهار هم می توانید از کافه های بین تنگه اول و دوم استفاده کنید یا غذاهای خانگی یا کنسرو همراه خود ببرید.حتما حتما زباله های خود را در صورت جمع آوری در سطل های زباله ای که در آنجا گذاشته شده نیاندازید در بهترین حالت آن ها را در نقطه ای از طبیعت جمع کرده و آتش می زنند ضمن اینکه تا فرصت آتش زدن پیش بیایید باد بسیاری را با خودش در طبیعت رها می کند.

قلیان نکشید!

نه با خودتان قلیان ببرید نه آنجا قلیان بکشید.فرهنگ بسیار اشتباهی که در جامعه حاکم شده که رفتن به طبیعت به معنی همراه بردن قلیان و جوجه و آلوده کردن محیط زیست است.طبیعت جای قلیان کشیدن نیست .بریا کشیدن قلیان از قهوه خانه ها استفاده کنید به جای قلیان کشیدن کوهنوردی کنید نفس های عمیق بکشید و به صدای طبیعت گوش بدهید.

 

 

چطور به تنگه واشی بروید؟

گذشته از ماشین شخصی می توانید از تورهای طبیعت گردی استفاده کنید.تورهای طبیعت گردی با شروع فصل تابستان به تنگه واشی تور برگزار می کنند. به دلیل شلوغی ترجیحا در روزهای غیر تعطیل یا پنج شنبه ها به تنگه واشی بروید .از طورهای طبیعت گردی مجاز برای رفتن به تنگه واشی استفاده کنید.مجوز تور بیمه نامه و کارت گردشگری راهنما و تور را قبل از سوار شدن به وسیله ی نقلیه چک کنید.هرگز از تورهای غیر مجاز به صرت شاد بودن و آزادی بیشتر استفاده نکنید. در تور تنگه واشی به شما خوش بگذرد.