تور طبس، بهشت کویر ایران

واژه طبس برای بیشتر مردم ایران یاد آور 2 واقعه تاریخی است. زلزله ویرانگر سال 57 که طبس را با خاک یکسان کرد و طوفانی نادر که  قوی ترین ارتش دنیا را زمین گیر کرد.

اگر از این موارد بگذریم باید گفت امروزه طبس یکی از بهترین مقاصد برای علاقه مندان به طبیعت گردی است چرا که مدت چندانی از کشف پتانسیل فراوان این منطقه به عنوان مقصد گردشگری نگذشته و هنوز می توان از طبیعت و مناطق بکر آن در قالب تور طبیعت گردی نهایت استفاده را نمود.

هنگامی که از تهران به سمت طبس عزیمت می کنید باید از شهر های کاشان و نایین عبور کرده و هنگامی که به طبس می رسید، بهشتی را در قلب منطقه ای کویری در می یابید. اگر به ماهان کرمان سفر کرده باشید منظور از بهشتی در قلب کویر را بهتر می توانید تجسم کنید.

از چه بگویم؟

از دره جن ها که محلی ها به آن "کال جنی" می گویند و با قدم گذاشتن در آن دنیای جدیدی را در مقابل چشمان خود می¬بینید!

از دژ و قلعه باستانی طبس که بازگو کننده قدمت نهان این شهر است !

از روستای نایبند که به ماسوله کویری مشهور است !

از روستای اصفهک که خانه های کاهگلی اش با نخلستان های سر به فلک کشیده هر بیننده ای را مدهوش می کند!

از روستای خرو و چشمه آب گرم مرتضی علی که باورتان از معنای کویر را عوض می کند!

از باغ گلشن که با ورود به آن فراموش می کنید در قلب کویر قرار دارید!

شما می توانید با برنامه ریزی سفری سه روزه به طبس و مدیریت درست زمان، بخش اعظمی از زیبایی های نهفته در این منطقه را در حافظه خود و دوربینتان ثبت کنید. حتی اگر خوش شانس باشید و در فصل برداشت خرما به طبس سفر کنید می¬توانید در مراسم خرما چینی شرکت کرده و از لذت آن بهره مند شوید.

شاید طبس یکی از همان آرمان شهرهایی باشد با مردمانی خون گرم ، صبور و بی آلایش که برای یک بار هم شده باید رفت و از نزدیک آن را لمس کرد.