تور جنگل ابر

 

تور جنگل ابر ( بهار و تابستان 97)

تور جنگل ابر ( بهار و تابستان 97)

تور جنگل ابر

 جنگل ابر در استان سمنان و در نزدیکى روستاى ابر در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد و ادامه ی جنگل‌های سرسبز شمال کشور است، جایى که از ضخامت کوه‌هاى البرز کاسته مى‌شود و ابرهاى گرفتار در پشت این دیواره از لابه‌لاى دره‌ها به سمت جنوب سرازیر مى‌شوند. مجاورت ناحیه ی کم فشار دشت گرگان و ناحیه ی پرفشار منطقه ابر باعث شده که ابرها جابه‌جا شوند و به‌نظر برسد که ابرها از آسمان به زمین می‌آیند.

 

انواع پیاده‌روی در جنگل ابر

 در تورهای به مقصد جنگل ابر می‌توان برنامه‌های متنوعی را طراحی کرد از تورهای ساده‌ی عکاسی و بدون پیاده‌روی گرفته تا تورهای چندروزه عبور از عرض جنگل ابر. کوتاه‌ترین وساده‌ترین تور جنگل ابر یک سفر دو ونیم روزه است که در آن شبانه از تهران حرکت کرده و از طریق جاده شاهرود آزادشهر به روستای ابر می‌رسیم. در این تورها می‌توان بعد از خوردن صبحانه روستای ابر را ترک نمود و به سمت جنگل حرکت کرد. فاصله زمانی روستا تا جنگل ابر چیزی در حدود ۱ ساعت است. می‌توان تا بعد از ظهر به گشت و گذار پرداخت و از زیبایی‌های جنگل لذت برد.

 

تور جنگل ابر، انتخاب اول تعطیلات

 در تعطیلات تورها رونق زیادی دارند. تعطیلات تابستان امسال فرصتی بود برای سفر دوباره به جنگل ابر. تور جنگل ابر همیشه متفاوت است. سریع تر از بقیه تورهای تعطیلات پر می شود و تکلیفش معلوم می شود. تور جنگل ابر مسیر متفاوتی را طی می کند. از مسیر جاده آزاد شهر حرکت می کنیم و در 45 کیلومتری شمال شرق شاهرود می رسیم به جنگل ابر.

 

جنگل ابر، سفرنامه

 احتمالا تعداد کمی از مردم هستند که اسم جنگل زیبا ی ابر را نشنیده اند. گذشته از زیبایی های طبیعی این جنگل اعتراضاتی هم که پیرامون کشیدن جاده در این منطقه شکل گرفت در جلب توجه مردم بی تاثیر نبوده است. شاید باورتان نشود اما منطقه ای جنگلی در ایران و در شهرستان شاهرود وجود دارد به نام جنگل ابر در نزدیکی روستایی به همین نام. شاید باورتان نشود اما شما در کویر هستید، نیم ساعت بعد جنگل روبه رویتان است، جنگلی که در مه فرو رفته و چشم چشم را نمی بیند.

 

دانستنی‌هایی درباره‌ی جنگل ابر

 جنگل ابر به سه دلیل برای دنیا اهمیت دارد:

• اول این که قسمتی از جنگل‌های باستانی هیرکانی است و گیاهان دارویی کم نظیری دارد.
• دوم اکوتن این ناحیه دارای اهمیت است؛ یعنی مرز میان‌بند بین دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی است. به ‌طوریکه می‌توان در جنگل‌های این ناحیه درختان سوزنی‌برگ را در کنار درختان پهن‌برگ دید که این امر در گونه‌های جانوری هم تاثیرگذار بوده است. 
• سوم جغرافیای خاص منطقه که دو منطقه کم ارتفاع و بلند را در کنار هم قرار داده است دارای اهمیت است؛ به‌طوری که شاهد تشکیل اقیانوس ابر در این منطقه هستیم که پدیده کم نظیری در دنیا محسوب می‌شود.

 

جنگل ابر - روستاي ابر به ده شيرين آباد

 بوي تازه شدن طبيعت همه جا را پر کرده است . مطابق عادت هر سال عيد ، دنبال يک جنگل مناسب براي پيمايش مي گرديم . در اکثر مناطق جنگلي اثراتي از زمستان باقي مانده است . با تماس با چند استان شمالي متوجه مي شويم که اکثر راههاي جنگلي هنوز پوشيده از برف است . صحبت با کوهنوردان ديگر و گرفتن راهنمايي از آنها باعث مي شود که منطقه ابر در نظر ما خودنمايي کند . منطقه اي که بيشترين ارتفاع آن ۳۰۰۰ متر است و به دليل ارتفاع پايين ، محلي مناسب براي يک پيمايش بهاري است . هماهنگي هاي لازم را سريع انجام داده و کوله هاي خود را مي بنديم .

 

جنگل ابر

 چقدر برای تحقق رویاهای کودکی خود تلاش می کنید؟ آیا آن ها را به دست فراموشی سپرده اید؟ رویای مشترک قدم زدن بر روی ابر ها. کمی آنطرف تر جایی است برای تحقق رویاهای کودکیتان. جنگل ابر. جنگل ابر شاید جنگل نباشد شاید اقیانوسی از ابرها باشد بر فراز جنگل های هیرکانی.

 

جنگل ابر و پوشش گیاهی آن

 در جنگل ابر حدود هشتاد و پنج نوع گونه گیاهی وجود دارد که از جمله ی آن راش، بلوط، ممرز ،افرا، شيردار، توسكا، آزاد داغداغان، گونه های كلاه مير حسن ، چوبک، اسپرس، دم روباهی، آويشن و شبدر است که در ادامه تعدادی از آنها را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم.

 

پیشنهاد ژیوار :

 

تور جنگل ابر

 

تور جنگل ابر