تور طبیعت گردی ، زمانی که پایت قلبت می شود – بخش اول

این مطلب را خیلی جدی بگیرید! در طبیعت و تور طبیعت گردی ، پای شما مهمترین عضو بدنتان محسوب می شود پس اگر می گوییم "پایت قلبت می شود " بی راه نگفته ایم! کفش مهمترین ابزار یک طبیعت گرد است. اهمیت کفش تا بدانجاست که باید گفت حفظ سلامت شما و در هنگام خطر ، حفاظت از جان شما ، به کیفیت کفش شما بستگی دارد.

در این مورد تا جایی که می توانید خوب پول خرج کنید ! چرا که ماجراجویی و طبیعت گردی که شامل کوهنوردی ، دیدار از پرتگاه ها و صخره ها و یا جاهای صعب العبور می شود، اساسی ترین ابزارشان کفش مناسب است. هر چقدر که برای کفشتان سرمایه گذاری کنید ، سلامت جانی خود را تضمین کرده اید و در ضمن احساس راحتی و توانایی بالاتری در طول سفر خود خواهید داشت. کفش خوب مخصوصا در سفر ها و تور های چند روزه خود را نشان داده و مانع بروز مشکل در استقامت شما خواهد بود.

در این بخش ابتدا در مورد عوارض ناشی از انتخاب کفش نامناسب برایتان می گوییم تا در بخش های آینده مشخصات یک کفش ایده آل برای سفر یا تور طبیعت گردی را بازگو کنیم.

کفش نامناسب عامل :

یخ زدگی ناشی از رطوبت در فصل سرما

پیچ خوردن مفاصل پا

لیز و سیر خوردن در بسیاری از موارد که ممکن است در برخی مواقع منجر به مرگ شود

دردهای مزمن در ناحیه کمر و پا

تاول زدن پا

هدر رفت انرژی در طول مسیر و افت راندمان

تغییر شکل و آسیب دیدگی انگشت ها و ناخن های پا

هیچ گاه فراموش نکنید که در سفرهای شخصی یا تور طبیعت گردی اولویت اول شما باید حفظ سلامت و در درجه بعدی لذت بردن از سفر باشد.